گواهینامه ایزو 10015

گواهینامه ISO 10015گواهینامه ایزو 10015 یکی از استاندارد های سازمان استاندارد سازی می باشد که از سری گواهینامه های ISO 10000 نشات گرفته است. این گواهی مانند استاندارد ایزو 9001 نوعی مدرک مدیریت کیفیت به شمار می رود که رهنمود هایی برای اندازه گیری میزان کاربرد و تاثیر فرایند آموزش در سازمان ها و شرکت ها ارائه می دهد. آموزش یکی از موارد مهمی است که بسیاری از شرکت های بزرگ که موفقیت های پی در پی دارند بر روی آن سرمایه گذاری می کنند.

استفاده از روش های آموزشی درست برای کارکنان در بخش های مختلف یک سازمان باعث می شود تا اطلاعات کارگران همیشه به روز باشد و علاقه بیشتری برای انجام فرایند ها برای آنها به وجود می آورد. همچنین استفاده از فرایند های جدید تر می تواند تولید محصولات و یا ارائه خدمات یک مجموعه را بهینه تر کند و این باعث می شود روند رو به رشد یک شرکت همیشه حفظ شود.

الزامات موجود در گواهینامه ISO 10015 کمک می کند تا سازمان ها در جهت یادگیری هدفمند حرکت کرده و یک سیستم مدیریت آموزش با کارایی بالا را برای فرایندهای خود به وجود بیاورند.

مراحل تشکیل دهنده استاندارد ایزو 10015

به طور کلی برای اجرای استاندارد ISO 10015 باید 4 مرحله را در سازمان و یا مجموعه خود اجرایی کنید که در ادامه به ترتیب آنها را ذکر خواهیم کرد :

گواهینامه ایزو 100151.تعیین نیاز های آموزشی

سازمان ها برای بخش های مختلف نیاز به آموزش های متفاوتی دارند که باید توسط افراد متخصص صورت بگیرد. قبل از انجام هر کاری باید نیاز های آموزشی یک سازمان تعیین شود تا بتوان بر اساس آنها برنامه ریزی مناسب را برای فعالیت های آموزشی طبق استاندارد های ایزو 10015 داشته باشید.

در نظر داشته باشید که چرخه های آموزشی باید به صورت مرتب انجام شود و معمولا در دوره هایی با مدت زمان معین انجام می شود برای مثال دوره های آموزشی که در دوره های یک ساله انجام می شود بسیار رایج است.

2.برنامه ریزی آموزشی

برنامه ریزی یکی از ارکان جدانشدنی آموزش می باشد و برای یادگیری هدفمند باید یک برنامه ریزی هدفمند نیز در مجموعه اجرایی شود. پس از تعیین نیازهای آموزشی یک سازمان باید برنامه ریزی دقیق برای اجرای آموزش ها داشته باشید که رسیدن به هدف را آسانتر و با کیفیت تر کند.

3.تامین و اجرای خدمات آموزشی

یکی از مهمترین مراحل، اجرای آموزش ها می باشد که باید توسط اساتید مجرب و با تخصص کافی صورت بگیرد. مدس نیز باید با جدیدترین فرایند ها و روش های آموزشی در زمینه کاری شما آشنایی داشته باشد تا بتواند به راحتی مطالب را به کارکنان منتقل کند.

4.بررسی نتایج ISO 10015

یکی از خصوصیاتی که در بسیاری از گواهینامه های سازمان ایزو وجود دارد سیستم بررسی نتایج به عمل آمده است. این عامل را می توانید به وضوح در استاندارد هایی مانند استاندارد ایزو 29001 مشاهده کنید که سنجش نتایج با کیفیت بالایی صورت می گیرد. اندازه گیری هایی که در مرحله آخر انجام می شود، می تواند مهر تاییدی بر میزان پیشرفت و اثر گذاری این گواهی باشد.

مزایا گواهینامه ISO 10015

این گواهینامه مزایای بسیاری را برای سازمان هایی که از آن پیروی می کنند، دارد. پس از اجرای سیستم مدرک ایزو 10015 می توانید به راحتی کاربرد و تاثیر آموزش بر روی عملکرد کارگران را اندازه گیری کنید و برای ادامه فرایند های آموزشی تصمیمات صحیحی را اتخاذ کنید. همچنین سازمان شما پس از گذراندن این رویه به یک محیط بهره وری تبدیل می شود که فرایند های آن تماما متکی بر دانش می باشد. از دیگر ویژگی های گواهی ISO 10015 می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تبدیل به یک مجموعه با اطلاعات علمی و به روز
  • مقبولیت سازمان در میان مجموعه های بین المللی
  • اجرای یک روش استاندارد جهانی برای آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص
  • بهره وری و بازده بالاتر سازمان

صدور گواهی ایزو 10015

رایان سرت ارائه دهنده خدمات استاندارد های بین المللی ایزو می باشد و می توانید برای اخذ گواهینامه ایزو 10015 با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. این مجموعه بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان برای مشتریان خود فراهم می کند.

در صورت نیاز می توانید همین حالا با استفاده از تلفن تماس 24 ساعته، با کارشناسان ما در ارتباط باشید و جدیدترین اطلاعات در مورد گواهی ISO 10015 را از آنها دریافت کنید.