مراحل اخذ گواهینامه ایزو

اخذ گواهینامه ایزو

ایزو که یک سازمان استانداردسازی بین المللی به شمار می رود، برای بسیاری از مشاغل و فعالیت ها قوانینی را وضع کرده است که با رعایت آنها می توانید از این مجموعه استاندارد های مورد نظر و مرتبط با فعالیت خود را دریافت کنید. اخذ گواهینامه ایزو می تواند مزایای بسیاری برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد که در ادامه علاوه بر بیان این موارد به مراحل اخذ گواهینامه ایزو نیز می پردازیم.
سازمان استاندارد سازی یا ISO در هر کشور که عضویت در این مجموعه داشته باشد نمایندگانی را برای اعطای مدرک ایزو تعیین کرده است که این نمایندگان با همکاری در کنار این مجموعه، قادرند برای کارفرما مدرک ایزو را دریافت کنند. مجموعه رایان سرت یکی از این نمایندگان به شمار می رود که برای دریافت انواع گواهینامه های ایزو (9001 – 14001 – 45001 و … ) و همچنین اخذ گواهینامه HSE می توانید با کارشناسان رایان سرت در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

علت دریافت گواهینامه ایزو

طبق بررسی های انجام شده 98 درصد از شرکت هایی که ایزو دریافت کرده اند از تصمیم خود برای این کار راضی هستند مدرک ISO را یک سرمایه گذاری برای خود به شمار آورده اند. همچنین تحقیقات بر روی این موضوع نشان می دهد که مدرک ISO مزایای آشکاری بر روی کسب و کار و مراحل آن مانند عملیات های شرکت، تعامل با کارکنان و رضایت بیشتر مشتری دارد.

دریافت گواهینامه ایزو
مدرک ایزو برای شرکت های تولیدی و خدماتی باعث می شود تا به راحتی هزینه های خود را از طریق بهبود کارایی داخلی و خارجی سیستم، کاهش دهند و همین عامل نیز باعث می شود تا سرمایه گذاری بر روی ایزو به یک امر مناسب برای بسیاری از مشاغل تبدیل شود. همچنین دریافت گواهینامه ایزو سبب می شود تا مشتریان شما به آینده نگر بودن و کیفیت بهتر محصولات و خدمات برندتان، در برابر رقبا پی ببرند و این امر نیز می تواند سبب جذب مشتریان باشد.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو

پیشتر برخی از خصوصیات مدرک ایزو را برای شما بازگو کردیم. اخذ گواهینامه ایزو مزایای بسیاری برای بیزینس ها دارد و همین عامل نیز سبب شده بسیاری از مدیران کسب و کار به دنبال دریافت این مدرک باشند. برخی از مزایای اخذ گواهینامه ISO عبارتند از :

  • گسترش کسب و کار

دریافت این گواهینامه استاندارد، نشان میدهد که فعالیت های شما سازمان یافته است و همچنین خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید دارای کیفیت قابل قبولی می باشد. این عامل باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی در بازار های داخلی فعالیت کنید و علاوه بر آن حضور خود را در بازار های بین المللی نیز تثبیت کنید و از این طریق بتوانید مشتریان خارجی داشته باشید و درآمد شرکت خود را چندین برابر کنید.

  • به وجود آمدن مدیریت بهتر

با توجه به اینکه اخذ گواهینامه ایزو ملزم انجام فعالیت های خاصی می باشد، پس از برقراری شرایط مناسب برای شرکت، یک سیستم منسجم را اداره خواهید کرد. پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که تعریف، مستند سازی و همچنین نظارت شما بسیار سهل تر از قبل صورت می گیرد و سبب می شود تا مدیریت بهتری بر روی فعالیت ها داشته باشید.

  • بازدهی بالاتر

زمانی که مدیریت شما بر روی امور جاری کسب و کار بیشتر شود، به راحتی می توانید بازدهی خود را افزایش دهید. افزایش بهره وری در کنار برون روی کمتر می تواند سود بیشتری را عاید شما بکند.

  • برند سازی بهتر

با توجه به این که شما یک گواهینامه بین المللی و شناخته شده دریافت کرده اید به راحتی می توانید یک برند معتبر تر باشید.

مزایا اخذ گواهینامه isoدر نظر داشته باشید که دریافت گواهینامه ISO هم برای شرکت های بزرگ مناسب است و هم برای شرکت های در حال توسعه و نسبتا کوچک.

مراحل دریافت گواهینامه ISO

  1. انتخاب مدرک مناسب

برای شروع کار باید به دنبال گواهینامه مناسب برای فعالیت های خود باشید. شما می توانید انواع گواهینامه ایزو را در این بخش مشاهده کنید.

2. مشاوره
بهتر است قبل از دریافت گواهینامه ایزو اقدام به دریافت مشاوره کنید تا با مدارک و شرایط مورد نیاز  این کار آشنا شوید. شما می توانید به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای رایان سرت استفاده کنید.

3. انتخاب شرکت صادر کننده
همانطور که گفتیم سازمان استاندارد سازی در ایران دارای نمایندگی هایی است که می توانید با کمک آنها فعالیت های خود را انجام دهید و اقدام به دریافت ایزو کنید.

دریافت گواهینامه iso4. فرایند ممیزی داخلی
بررسی فرایند های داخلی با روش های مختلفی صورت می پذیرد که ممیزی داخلی یکی از مهمترین آنها به شمار می رود. در این فرایند از میان نیرو های درونی سازمان که وظیفه کنترل، نظارت و اجرا را برعهده دارند، فردی را انتخاب می کنند و بررسی ها برای اطمینان از درستی موارد اجرایی را از او پرس و جو می کنند.
5. فرایند ممیزی اصلی
آخرین مرحله از فرایند های اخذ گواهینامه ایزو ممیزی اصلی می باشد. صادر کننده گواهینامه پس از اعلام آمادگی و تعین زمان برگذاری در محل سازمان درخواست کننده و در زمانی که از قبل تعیین شده است به سازمان حضور پیدا می کنند تا شرایط را بررسی کند. اگر این پروسه با موفقیت و بدون مشکل پیش برود می توانید مدرک خود را در زمان معینی دریافت کنید.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *