گواهینامه ایزو 10002

گواهینامه ایزو 10002گواهینامه ایزو 10002 یا مدرک رضایتمندی مشتری از گواهی های سازمان استاندارد سازی می باشد که برای مجموعه های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. گواهینامه رضایتمندی مشتری، کمک می کند تا سازمان ها به راحتی با مشتریان خود در ارتباط باشند و علاوه بر کسب اطلاعات در مورد شکایت های مشتریان، بتوانند مدیریت موثر تری نیز در این حوزه داشته باشند. 

گواهینامه ISO 10002 نوعی استاندارد برای کسب رضایت مشتری به شمار می رود که امروزه برای تبدیل کردن مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات سازمان ایزو می توان به این نتیجه رسید که استفاده از این گواهی می تواند تاثیر چشمگیری در جذب مشتری دائمی برای مجموعه شما داشته باشد.

سیسیتم رضایت مشتری یا گواهینامه ایزو 10002 چیست ؟

اگر می خواهید شکایت های مشتریانتان را به خوبی مدیریت کنید و همچنین شانس بیشتری برای برآورده کردن نیاز های آنها داشته باشید، بهتر است تا از استاندارد های گواهی ISO 10002 بهره ببرید. با کمک این سیستم می توانید شکایت ها را به سرعت به رضایتمندی تبدیل کنید. به طور کلی در تمامی سازمان ها شکایل ها به عنوان یک فرصت استثنایی برای بهبود سیستم به شمار می رود که باید به خوبی از آنها استفاده کرد.

گواهینامه ISO 10002 چیستگواهینامه ایزو 10002 می تواند به شما برای به دست آوردن رضایت مشتری کمک کند و اصلا مهم نیست که سازمان شما یک مجموعه کوچک باشد یا یک مجموعه بزرگ. سیستم شکایت مشتری، یک نیاز اساسی برای تمام مجموعه هایی است که می خواهند مشتری ها خود را راضی نگه دارند و این فعالیت آنها همیشگی باشد.

کاربرد گواهینامه ISO 10002

در تمامی مجموعه ها مدیران متوجه این امر هستند که مشتری آنها انتظاراتی بیشتر از آن چیزی دارد که در اختیار او گذاشته می شود. همچنین معمولا رقبا تلاش می کنند که این انتظارات را برای مشتریان برطرف کنند و اگر شما از این فعالیت عقب باشید احتمالا بسیاری از مشتری ها خود را از دست خواهید داد. گواهینامه ایزو 10002 شامل دستورالعمل هایی است که به شما کمک می کند تا شکایت ها، علت و نحوه برطرف کردن آن را شناسایی کنید.

برای دریافت گواهینامه مدیریت ایمنی و بهداشت می توانید به این بخش از وب سایت رایان سرت مراجعه کنید.

ISO 10002 این امکان را برای شما فراهم می کند تا محل هایی در کسب و کار خود شناسایی کنید تا بتواند علت شکایت ها را بررسی و آنها را بهبود ببخشید و یا به طور کلی از بین ببرید. با استفاده از سیستم رضایتمندی مشتری، می توانید اطمینان داشته باشید که مشتری های بیشتری از خدمات که ارائه میدهند راضی هستند.

دریافت مدرک ایزو 10002مزایا دریافت ایزو 10002

  • دستیابی به کارایی عملیاتی، برای شناسایی روند ها و دلایل شکایت 
  • رفع بیشتر مشکلات مشتریان
  • درگیر کردن کارکنان با فرصت های جدید برای خدمات رسانی بهتر به مشتری
  • برای بهبود عملکرد سیستم کاری، می توانید ایزو 10002 را با گواهی ISO 9001 ادغام کنید
  • روند رسیدگی به شکایت ها را به راحتی کنترل کنید و به صورت مستمر آن را بهبود دهید 

اجرا سیستم مدیریت شکایت 

همانطور که پیشتر نیز اعلام کردیم گواهینامه ایزو 10002 نوعی سیستم مدیریت شکایت یا مدیریت رضایت می باشد که اجرا کردن آن می تواند مزایای فراوانی برای مجموعه شما به همراه داشته باشد. رایان سرت آماده ارائه خدمات ایزو 10002 و انواع دیگر مدارک سازمان استاندارد سازی می باشد و با توجه به تجربه طولانی که در این زمینه دارد می تواند این مراحل را با بالاترین کیفیت و در سریعترین زمان برای شما فراهم آورد.

صدور سیستم مدیریت شکایتنکاتی که در هنگام اخذ ISO 10002 باید رعایت کنید 

  1. تعهد و پشتیبانی مدیریت سازمان 
  2. برقراری ارتباط مناسب با سیستم داخلی و درگیر کردن تمام سیستم 
  3. مقایسه فرایند های موجود در مجموعه با الزامات گواهینامه ایزو 10002
  4. در مورد مدیریت شکایات فعلی بازخورد مشتری را دریافت کنید 
  5. یک تیم پیاده سازی برای اجرا قوانین ایجاد کنید تا نتیجه مطلوبی به دست آورید
  6. نقش ها، مسئولیت ها و بازه های زمانی را ترسیم کنید و با کارمندان به اشتراک بگذارید
  7. اصول سیستم مدیریتی گواهینامه ISO 10002 را با مجموعه خود سازگار کنید 
  8. با آموزش و تشویق کارکنان، انگیزه را در آنها ایجاد کنید
  9. آموزش های لازم برای درک و استفاده از سیستم مدیریتی ایزو 10002 را برای کارکنان فراهم کنید
  10. مفاد موجود در گواهینامه ایزو 10002 را به طور مستمر بررسی کنید تا از موثر بودن سیستم اطمینان حاصل کنید

مراحل اخذ گواهینامه ISO 10002

رایان سرت ساده ترین فرایند را برای دریافت مدرک ایزو 10002 ارائه  می دهد اما به صورت کلی این پروسه به مراحل زیر تقسیم بندی می شود :

  1. تجزیه و تحلیل : این مرحله اختیاری است و کارشناسان رایان سرت در آن سعی می کنند تا سیستم شما را بررسی کرده و آن را با استاندارد ها مقایسه کنند 
  2. ارزیابی رسمی : در این مرحله سیستم شما بررسی شده و کم کاستی ها موجود در آن برای برطرف شدن به کارفرما اعلام می شود 
  3. صدور گواهینامه : پس از انطباق سیستم با مفاد گواهی ISO 10002 ، صدور گواهی شما انجام می گیرد. این گواهینامه به مدت 3 سال اعتبار دارد.