گواهینامه ایزو 29001

سازمان هایی که در زنجیره تامین نفت و گاز فعالیت دارند باید از گواهینامه ایزو 29001 استفاده کنند. ISO/TS 29001 استاندارد مدیریت کیفیت برای سازمان های عرضه کننده محصولات و یا خدمات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می باشد. ایزو 29001 علاوه بر بالا بردن ایمنی فعالیت های سازمان، کیفیت محصولات و خدمات شما را نیز افزایش می دهد و علاوه بر آن تعهد  فعالیت های شما را به مشتریانتان ثابت می کند.

گواهینامه ایزو 29001گواهی ISO 29001 از فرمت استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 برخوردار می باشد که یک مدرک شناخته شده از سازمان استاندارد سازی به شمار می رود. البته گواهی ISO/TS 29001 دارای الزامات اضافی می باشد و به جلوگیری از نقص، کاهش تنوع و هدر رفتن تاکید دارد. همچنین این گواهی با همکاری سازمان بین المللی استاندارد سازی یا ایزو و سازمان بین المللی نفت و گاز ایجاد شده است و دارای مقبولیت بالایی در میان شرکت های بین المللی در این زمینه است.

خصوصیات گواهینامه ایزو 29001 چیست ؟

این گواهی، الزامات مورد نیاز برای طراحی، توسعه، تولید، نصب و خدمات محصولات صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی را در اختیار کارفرما قرار می دهد. در نتیجه این امر معمولا شرکت هایی که از مدرک ISO 29001 استفاده می کنند به راحتی فعالیت های خود را در حوزه های بین المللی ارائه می دهند و می توانند کسب و کار خود را بهبود ببخشند.

این سیستم به طور خاص بر روی زنجیره تامین نفت و گاز تمرکز دارد و به دلیل اختصاصی بودن استاندارد های آن، می تواند به راحتی هدف و راه مشخصی را برای فعالیت های شرکت شما ارائه دهد. به طور کلی می توان گفت صدور گواهینامه ایزو TS 29001 می تواند مزایای فراوانی را برای شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند داشته باشد، به همین دلیل نیز بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه به دنبال گواهینامه ایزو 29001 هستند.

گواهی ISO 29001

مزایای گواهی ایزو TS 29001

بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی که در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند، به این مدرک اهمیت می دهند و دریافت آن می تواند مشتریان بسیاری را به سمت کسب و کار شما بکشاند. همچنین شما با دریافت ایزو 29001 می توانید تعهد خود را برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان ارائه دهید و این می تواند به جذب مشتری بیشتر و تبدیل مشتری های عمومی به مشتری های دائمی شما کمک بزرگی بکند. با توجه به اینکه استاندارد های موجود در این سیستم توسط کارشناسان خبره تعیین شده است با قرار گیری آنها در سیستم کاری شرکت شما، احتمالا عملکرد بسیار بهتری را خواهید داشت و به راحتی می توانید مدیریت ریسک را در سیستم خود اجرا کنید.

ایزو TS 29001ISO 29001 با ساده کردن عملیات ها می تواند هزینه های شما را کاهش دهد و به بهبود کیفیت خدمات و محصولات شرکت ها کمک کند. در ضمن به دلیل ارتباط بهتر و ارزیابی منظم، منجر به بهبود مستمر شما و سیستم کاریتان می شود. از مزایای دیگر ایزو TS 29001 می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • یافتن مشتریان بین المللی و رقابت در میان شرکت های بزرگ جهان
  • بهبود سیستم مدیریتی
  • ایجاد حس اطمینان در مشتری
  • بالا رفتن بازدهی
  • کاهش هدر رفتن منابع

مدرک ISO 29001 برای چه سازمان هایی مناسب است ؟

تمام شرکت ها و سازمان هایی که در زمینه محصولات و خدمات مورد نیاز صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی فعالیت دارند می توانند این گواهینامه را از نمایندگان سازمان ایزو دریافت کنند. در صورت نیاز می توانید برای دریافت گواهینامه ایزو 29001 با مشاوران رایان سرت در تماس باشید تا جزئیات مورد نیاز را با شما در میان بگذارند.

از نمونه شرکت هایی که می توانند ISO 29001 دریافت کنند عبارتند از :

  1. سازمان هایی که در حال اکتشاف منابع نفت و گازی هستند
  2. مجموعه هایی که تولید لوله های مخصوص حمل و نقل نفت و گاز را برعهده دارند و یا در راه اندازی خطوط گازی فعال هستند
  3. شرکت های حمل و نقل محصول پتروشیمی و نفتی
  4. شرکت هایی که در زمینه طراحی، ساخت و تولید تجهیزات مرتبط و قطعات آنها فعالیت دارند

اخذ گواهینامه ISO 29001

برای دریافت ایزو TS 29001 باید ابتدا یک نماینده رسمی سازمان استاندارد سازی (ISO) را پیدا کنید. رایان سرت نماینده و عامل سازمان استاندارد سازی می باشد که می توانید برای دریافت انواع گواهینامه های ایزو 9001 ، 14001 ، اخذ گواهی IMS و HSE , … از خدمات ما استفاده کنید.

پس از ارتباط با کارشناسان رایان سرت، فرم هایی برای آشنایی با مجموعه شما ارائه می شود که باید آنها را تکمیل کنید و منتظر تماس کارشناسان برای انجام مراحل دیگر مانند ممیزی ها و غیره باشید. باید در نظر داشته باشید که برای حفظ و نگهداری گواهینامه ایزو 29001 باید تحت نظارت ممیزی ها سالانه قرار بگیرید تا سازگاری مجموعه شما با استاندارد ها اثبات شود. صدور ایزو 29001 در مجموعه رایان سرت در مدت کوتاهی انجام می شود و تمام مراحل تحت نظر کارشناسان خبره صورت میگیرد.