گواهینامه ایزو 3632

گواهینامه ایزو 3632گواهینامه ایزو 3632 یک نوع استاندارد برای زعفران به شمار می رود که مقبولیت بین المللی دارد و می توان با استفاده از آن زعفران های خود را در بسیاری از کشور های جهان به فروش برسانید. زعفران که به طلای سرخ معروف است را می توان در بسیاری از آشپزخانه ها یافت کرد. این محصول گرانترین نوع ادویه به شمار می رود که کاربردهای مختلفی در صنایع غذایی و آشپزخانه ها دارد. با استفاده از ISO 3632 می توانید کیفیت و مرغوبیت محصولات خود را به مشتریان نشان دهید که در صورت صادراتی بودن زعفران، می تواند قابلیت رقابتی برای شما به وجود بیاورد.

زعفران با کیفیت پایین همیشه در بازار های بین المللی مبادله می شود که استاندارد های یک زعفران مرغوب در آنها رعایت نشده است. زعفران از منشا گلی به نام کروکوس استخراج می شود و روش برداشت آن می باشد که، زعفران را با ارزش می کند. دکتر A. Jayathilak رئیس کمیته فرعی ادویه جات ایزو، توضیح داده : زعفران بیشتر در کمربند زمینی از مدیترانه در غرب تا کشمیر در شرق، کاشته می شود. این محصول بسیار منحصر به فرد است زیرا هر کلاله آن باید به صورت جداگانه و با کمک دست چیده شود و ارزش بالای آن باعث شده تا تقلب در آن زیاد شود.

گواهینامه ISO 3632 می تواند کیفیت زعفران را برای تولید کنندگان تضمین کند و همچنین خریداران می توانند با آسودگی خاطر از محصولاتی که دارای ایزو 3632 هستند استفاده کنند.

اهمیت گواهینامه ایزو 3632

همانطور که احتمالا متوجه شده باشید، زمینه برای تقلب در این محصول گران قیمت بسیار بالا می باشد به همین دلیل توصیه بسیاری از افراد فعال در این زمینه اعم از تولید کننده و خریدار، توجه به گواهینامه ایزو 3632 است. این مدرک به تولید کنندگان کمک میکند تا زعفران هایی با استاندارد و کیفیت بین المللی به بازار ارائه دهند و فروش خود را تضمین کنند. همچنین به خریداران نیز این امکان را می دهد تا یک زعفران مرغوب تهیه کنند و در محصولات غذایی خود از آن استفاده لازم را ببرند.

برای دریافت انواع گواهینامه ایزو 10668 ، ایزو 50001 ، ایزو 22301 و … می توانید همین حالا با ما در تماس باشید.

به طور کلی یک زعفران را زمانی می توان خالص نام گذاری کرد که با استاندارد های گواهی ISO 3632 مطابقت داشته باشد و هیچ ماده خارجی به محصول طبیعی اضافه نشده باشد. استاندارد ایزو 3632 شامل دو بخش است که روش هایی برای انواع زعفران (خشک، پودر، رشته ای، برش خورده) را ارائه می دهند.

گواهینامه ISO 3632مزایا استاندارد زعفران ISO 3632

استاندارد هایی که در گواهینامه ایزو 3632 قید شده است برای تجزیه و تحلیل قدرت طعم،عطر و رنگ ادویه، مفید هستند. بدون داشتن این موارد نمی توان به درستی در مورد کیفیت زعفران اظهار نظر کرد و در نظر داشته باشید که زعفران تقلبی هیچ ارزشی ندارد. استاندارد ها به آزمایشگاه کمک می کنند تا خالص بودن و یا ناخالصی زعفران را تشخیص دهند، یعنی در صورت وجود مواد خارجی در این ماده غذایی به راحتی در آزمایشگاه تشخیص داده می شود.

بیشتر تقلب هایی که در هنگام فروش زعفران انجام می گیرد، مربوط به نوع پودی آن است و دلیل آن هم، اضافه کردن راحت تر ادویه های ثانویه به ترکیب برای افزایش حجم آن می باشد. یکی از مواردی که در اینجا اهمیت دارد مقدار رطوبت است. هر مقدار که رطوبت پودر زعفران بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر می شود و در نتیجه می توان از آن پول بیشتری به دست آورد. استاندارد ISO 3632 به اندازه گیری رطوبت نیز پرداخته. در این سیستم به راحتی می توان رطوبت زعفران را محاسبه کرد. همچنین این استاندارد توصیه هایی برای بسته بندی زعفران نیز ارائه می دهد تا در بهترین حالت قرار بگیرد و از اثرات زیست محیطی به دور باشد.

حمایت از مصرف کننده با اخذ گواهینامه ISO 3632

بسیاری از تکنیک هایی که در هنگام کلاهبرداری در فروش زعفران مورد استفاده قرار می گیرد می تواند مشکلات متعددی را برای مصرف کنندگان به وجود بیاورد. همچنین تفاوت کیفیت بین زعفران هایی که از مکان های مختلف به دست آمده اند و قیمت های هر یک از آنها، می تواند مشتری را سردرگم کند. بنابراین با توجه به استاندارد های گواهینامه ایزو 3632 می توان در بازار های بین المللی برای محصولات قیمت تعیین کرد.

آمار رسمی و بین المللی زعفران

سازمان ایزو برای رفع برخی از ابهامات چارچوب مشخصی برای کشت و فروش زعفران در اختیار عموم قرار داده است که به صورت کامل در گواهینامه ISO 3632 به آن اشاره شده است. در اینجا برخی از این استاندارد ها را ذکر کرده ایم :

  • هر کیلوگرم زعفران در بازار های جهانی می تواند تا حدود 30.000 یورو قیمت داشته باشد.
  • برای به دست آوردن یک کیلوگرم زعفران، باید حدود 250.000 گل برداشت شود.
  • در هر هکتار زمین، حدود 5000 پیاز کروکوس کاشته می شود.
  • 1 کلاله از زعفران حدود 2 میلی گرم وزن دارد و هر گل میانگین 3 کلاله دارد.
  • ایران با 109 تن زعفران در سال 2011 بزرگترین تولید کننده جهان به شمار می رود.

برای اخذ و دریافت گواهینامه ایزو 3632 می توانید همین حالا با مشاوران رایان سرت در تماس باشید. اطلاعات موجود در این مطلب کاملا رسمی می باشد و برای مشاهده اطلاعات تکمیلی می توانید به وب سایت رسمی سازمان ایزو در اینجا مراجعه کنید.