گواهینامه ایزو 10668

گواهینامه ایزو 10668 یک استاندارد بین المللی می باشد که الزامات روش های اندازه گیری ارزش برند را با استفاده از یک چارچوب کلی به دست می آورد. گواهینامه ISO 10668 را برای ارزش گذاری برند ها مورد استفاده قرار می دهند. هدف از انجام فعالیت های ارزیابی برند بسیار گسترده است که برخی از مهمترین آنها در برنامه ریزی استراتژیک، گزارش مالی و حل اختلاف کاربرد دارند.

گواهینامه ایزو 10668فرایند دریافت ISO 10668 نیاز به درک، روش های آزمایش و اندازه گیری ارزش برند دارد. گواهی ایزو 10668 را می توانید از طریق مجموعه رایان سرت دریافت کنید. این مدرک هر دو سال یکبار برای اطمینان از ارزش برند صدور می شود و می توان برای برند های مختلف که در حوزه های فعالیتی متفاوتی کار می کنند آن را صادر کرد. این استاندارد برند یا نام تجاری را نوعی دارایی تعریف می کند که از آن برای شناسایی کالا یا خدمات مجموعه ها استفاده می شود.

نام برند تنها علامتی به شمار می رود که می توان به صورت قانونی از آن دفاع کرد و برای تمایز میان سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار گواهینامه ایزو 10668

استاندارد ایزو 10668 می تواند برای یک سازمان بسیار موثر شناخته شود، زیرا این استاندارد جنبه های مختلف ارزیابی برند را در یک چارچوب کلی فراهم می کند. جنبه های رفتاری، مالی و حقوقی مربوط به برند ها از مواردی است که در گواهینامه ایزو 10668 مورد بررسی قرار می گیرند تا به یک نتیجه دقیق دست پیدا شود. استاندارد ارزش گذاری برند دو نوع از الزامات را برای سازمان ها فراهم می کند که عبارتند از :

  • الزامات کلی (General)
  • الزامات خاص (Specific)

گواهینامه ISO 10668علاوه بر این، گواهینامه ISO 10668 رویکرد های ارزیابی و ورودی های ارزیابی را تعیین می کند. در کنار این استاندارد می توانید از ایزو 27001 برای امنیت اطلاعات سازمان خود استفاده کنید.

الزامات کلی ISO 10668

شفافیت : این نیاز، شامل افشا و تعیین کمیت های ورودی ارزیابی خطرات، مفروضات مربوطه و تجزیه تحلیل و حساسیت ارزش نام تجاری می باشد.
اعتبار : اعتبار باید بر اساس ورودی ها و شواهد معتبر تعیین شود.
قابل اطمینان بودن : در صورت تکرار ارزیابی، نتایج به دست آمده باید قابل مقایسه و سازگار با یکدیگر باشند
کفایت : ارزیابی برند باید بر اساس داده ها و تجزیه تحلیل های کافی انجام شود .
عینیت : ارزشیابی نباید بر اساس قصد و قرض خاصی انجام شود.
پارامتر ها : پارامتر های مالی، رفتاری و قانونی در ارزیابی باید در نظر گرفته شود.

الزامات خاص ISO 10668

تعیین هدف : اولین الزام خاص برای دریافت گواهینامه ایزو 10668 مشخص کردن هدف می باشد. اهداف ارزش گذاری برند متفاوت است و شامل برنامه ریزی استراتژیک، صدور مجوز، حسابداری و … می باشد.
مفهوم ارزش : ارزش گذار برند، باید مفهوم ارزش پیرامون برند را در نظر بگیرد. به منظور انجام این کار، ارزش گذار برند باید بر ورودی های مبتنی بر مصرف کننده مانند برتری برند، سن، مقبولیت، محیط، ایمنی و پشتیبانی متمرکز شود و به ارزیابی مناسبی از قدرت برند برسد.
شناسه برند : ارزیابی کننده نام تجاری باید برند مورد نظر را به خوبی ارزیابی، تعریف و توصیف کند. به عنوان مثال باید مشخص شود که چه چیزی مورد ارزیابی قرار گرفته است(علامت تجاری، نام تجاری یا تجارت).

مزایا مدرک ایزو 10668

دریافت ایزو 10668 مانند گواهینامه ایزو 10004 ، می تواند رضایتمندی مشتری را بالا ببرد و باعث تقویت برند و مقبولیت آن نزد مشتریان بگردد. با دریافت این گواهی می توانید به راحتی در مجامع بین المللی حضور داشته باشید و مشتریان برون مرزی پیدا کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. همچنین این مدرک باعث می شود در میان رقیبان خود رتبه بالاتری داشته باشید و مشتری بیشتری جذب کنید.

اهمیت ایزو 10668

ارزش گذاری برند که با استفاده از گواهینامه ایزو 10668 تعین می شود، عامل مهمی در عملکرد تجاری یک شرکت به شمار می رود. تا قبل از ایجاد مدرک ISO 10668 ، مقایسه شرکت ها، بسیار دشوار تلقی می شد و دلیل آن نیز، نبود یک استاندارد مورد قبول برای ارزیابی برند بود که باعث می شد تا نتایج کاملا متفاوتی به وجود بیاید. به همین دلیل اغلب شرکت ها در گذشته دلیلی برای انجام ارزیابی برند خود نمی دیدند و معمولا تعداد شرکت هایی که برند خود را ارزیابی می کردند انگشت شمار بودند.

خوشبختانه الزامات موجود در گواهینامه ایزو 10668 توانست تا چارچوب سازماندهی شده ای برای ارزیابی مارک شرکت ها تعریف کند که این استاندارد ها کاملا مورد قبول هستند و امروزه در سطح بین المللی از آن استفاده می شود.

دریافت گواهینامه ایزو 10668

برای اخذ ایزو 10668 می توانید با کمک مجموعه هایی که زیر نظر سازمان استاندارد سازی فعالیت دارند مدرک خود را دریافت کنید. رایان سرت آماده ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان جهت اخذ و دریافت انواع گواهینامه های ایزو می باشد. برای دریافت شرایط و مدارک مورد نیاز صدور ایزو 10668 می توانید همین حالا با کارشناسان رایان سرت در تماس باشید و در این زمینه از مشاوره رایگان این مجموعه بهره ببرید.