گواهینامه ایزو 10001

گواهینامه ISO 10001گواهینامه ایزو 10001 رهنمودهایی برای برنامه ریزی، طراحی، توسعه، پیاده سازی، نگهداری و بهبود سیستم رفتاری رضایت مشتری، ارائه می دهد.  این سند برای محصولات و خدمات سازمان ها، دارای فرایندهایی است که باید توسط سازمان برای مشتری فراهم شود. تمام مواردی که در استاندارد ISO 10001 مورد بررسی قرار گرفته است، مرتبط با افزایش رضایت مشتری در مجموعه ها می باشد. در کل این سند کلماتی که به صورت خدمات و محصولات ذکر شده است به خروجی سازمان ها اشاره دارد که برای مشتری در نظر گرفته شده یا مورد نیاز مشتری می باشد.

گواهی ایزو 10001 با صرفه نظر از نوع یا اندازه سازمان، محصولات یا خدماتی که ارائه می دهد برای هر سازمانی قابل استفاده می باشد. با اینکه کاربرد سند ISO 10001 بسیار گسترده است اما معمولا در سازمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که خرید شخصی، کالا، اموال یا خدمات مرتبط با اهداف شخصی یا خانگی افراد را فراهم می کنند مناسب است. این استاندارد محتوای اساسی برای فعالیت های رفتاری سازمان ها را تعیین نمی کند. همچنین به رفتار هایی مانند رفتار سازمان با کارکنان و رفتار سازمان با تامین کننده اشاره خاصی ندارد.

گواهینامه ISO 10001 چیست ؟

ایزو 10001 تشابه بالایی با استاندارد ایزو 10004 و استاندارد ایزو 10002 دارد و می توان گفت این استاندارد ها از یک خانواده به شمار می روند. تمامی گواهینامه های ذکر شده به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روی افزایش رضایت مشتری و خدمات پس از فروش بهتر تاکید دارند و میتوان آنها را در سازمان هایی که به مشتریان خود اهمیت می دهند به کار برد.

ISO 10001 نیز به همین صورت یک چارچوب اثبات شده را برای سازمان ها فراهم می آورد که بدون در نظر گرفتن محصولات و خدمات مجموعه می تواند برای بالا بردن رضایتمندی مشتری موثر باشد. این استاندارد به صورت بین المللی تدوین شده است و می تواند برای مجموعه های دریافت کننده، مزایای فراوانی را فراهم کند.

گواهینامه ایزو 10001قابل ذکر است که گواهینامه ایزو 10001 برای اهداف قراردادی در نظر گرفته نشده است اما ممکن است دستورالعمل های رفتاری رضایت مشتری در قرارداد های یک سازمان گنجانده شود. این کار برای بهبود فرایند ها صورت می گیرد.

مزایای استاندارد ISO 10001

  • شفافیت سیستم : شما می توانید فرایند های بررسی شکایت ها را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید تا ببینند، یک سیستم استاندارد و مورد قبول برای برطرف کردن نیاز های آنها ارائه می دهید.
  • ایجاد اعتماد به نفس در مشتری : یک تعهد بین المللی به حل شکایت (گواهینامه ISO 10001) می تواند نشان دهنده این باشد که مجموعه شما به شکایت های مشتریان توجه می کند و برای آنها اهمیت قائل است. این عامل می تواند در مشتری های شما باعث به وجود آمدن اعتماد به نفس شود.
  • بهبود فرایند ها : با بررسی موشکافانه شکایت هایی که از محصولات یا خدمات شما انجام شده است می توانید شکاف های موجود در سیستم خود و یا ایرادات موجود در محصولات را پیدا کنید و به صورت پیوسته در حال بهبود و پیشرفت باشید.
  • ارتباط بهتر با مشتری : این مدرک مانند گواهی ایزو 9001 به مدیریت کیفیت نیز اشاره دارد و می توان به راحتی پس از اخذ آن رویکرد مشتری محوری برای رسیدگی، تجزیه و تحلیل و بررسی شکایات داشته باشید.
  • برخورداری از یک سیستم قابل کنترل : سیستم مدیریت شکایت ایزو 10001 می توان فعالیت ها را به سادگی برای مجموعه های بزرگ به حالت کنترل شده در بیاورد و پروسه های طولانی را ساده تر خواهد کرد.
  • افزایش اعتبار برند : با دریافت یک استاندارد که دارای مقبولیت بین المللی می باشد می توانید نام و اعتبار برند خود را در میان مشتریان و رقبا ارزش ببخشید.
  • افزایش رضایت مشتری : در صورتی که بتوانید شکایت مشتریان خود را برطرف کنید در مدت زمان کوتاهی می توانید رضایتمندی بیشتری برای مشتری های مجموعه خود به وجود آوردید.

دریافت گواهینامه ایزو 10001 رایان سرت

اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت ایزو 10001 از مجموعه رایان سرت، به سازمان شما در توسعه و بهبود عملکرد کمک بزرگی خواهد کرد. رایان سرت با کمک تیمی از مشاوران و متخصصان در زمینه دریافت گواهینامه های بین المللی ایزو، می تواند خدمات مستقیم، راحت و قابل اعتماد را، متناسب با نیاز های مشتری فراهم کند.

در این مجموعه با استفاده از یک رویکرد سیستماتیک، برای مدیریت فرایند های تجاری با توجه به خواسته های مشتری و الزامات قانونی، چارچوبی استاندارد برای صدور ISO 10001 پیاده سازی می شود. از جمله خدماتی که ما ارائه می دهیم عبارتند از :

  • هزینه های کاملا رقابتی، بدون مصارف اضافی و فاکتور های غیر منتظره
  • پرسنل واجد شرایط اختصاصی برای انجام فعالیت های تجاری خاص شما که بدون نیاز به ارزش افزوده در نظر گرفته می شود

برای دریافت مشاوره در مورد فرایندهای صدور گواهینامه ایزو می توانید همین حالا با کارشناسان رایان سرت در تماس باشید و خدمات مورد نیاز خود را در کوتاهترین زمان از این مجموعه دریافت کنید.