گواهینامه ایزو 10004

گواهینامه ایزو 10004گواهینامه ایزو 10004 از دیگر  مدارک سازمان ایزو می باشد که راهنمایی هایی برای مدیریت کیفیت و رضایت مشتری  ارائه می دهد. اگر در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا به دنبال جواب این سوال می گردید، ” گواهینامه ایزو 10004 چیست ؟ ” گواهینامه ISO 10004 راهنمایی در تعریف و اجرای فرایند ها، برای نظارت و اندازه گیری رضایتمندی مشتری می باشد. 

با شناسایی انتظارات و رضایت مشتری و جمع آوری اطلاعات در مورد این موضوع، می توانید نیاز مشتریان خود را شناسایی کرده و برای بهبود کیفیت سیستم خود، از این اطلاعت استفاده کنید. به طور کلی سری استاندارد های ایزو 10000، مانند استاندارد ایزو 10002 برای سازمان های مختلف، بدون در نظر گرفتن حوزه فعالیت و اندازه سازمان، قابل استفاده می باشد.

گواهینامه iso 10004مزیت اجرای ایزو 10004 “سیستم رضایت مشتری”

  1. سیستم ایزو 10004 کمک می کند تا به راحتی اطلاعات مربوط به نیازهای جدید مشتریان را به دست آورید و آنها را در خدمات و محصولات خود اجرا کنید تا رضایتمندی بیشتری را از سوی مشتری جذب کنید. 
  2. با بررسی شکایت های انجام شده توسط مشتری، می توانید نقاط ضعف خود را پیدا کنید و آنها را از بین ببرید و یا بهبود ببخشید.
  3. گواهینامه ISO 10004 کمک می کند تا روند ها را شناسایی کنید و علل شکایت مشتریان را از بین ببرید.
  4. مدرک ایزو 10004 همچنین، رویکرد مشتری مداری در حل و فصل مشکلات را به شما نشان خواهد داد.
  5. این سیستم، پرسنل را برای ارتقای مهارت های خود در رفتار با مشتری، تشویق می کند. 
  6. در آخر می توانید با استفاده از دستورالعمل های موجود در گواهی ISO 10004 ، انتظارات مشتری را از محصول و خدمات فعلی شناسایی کنید و یک ارتقا کیفیتی در آنها داشته باشید.

از دیگر مزایای دریافت گواهینامه ایزو 10004 می توان به حفظ مشتری، برند سازی، بهبود ارتباط با مشتری، پیشرفت مداوم، کارایی بالاتر و افزایش فروش و سودآوری اشاره کرد.

صدور گواهی ایزو 10004به صورت خلاصه می توان گفت اخذ گواهینامه ISO 10004 می تواند به شما در نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری کمک کند.

سیستم رضایت مشتری چیست ؟

رضایت مشتری در کشور های مختلف می تواند معانی متفاوتی داشته باشید، به همین دلیل سازمان استاندارد سازی یک تعریف کلی برای این مفهوم ارائه کرده است. رضایت مشتری، فاصله ای بین انتظار مشتری و درک مشتری از محصول یا خدمات می باشد. برای دستیابی به رضایت مشتری، سازمان ابتدا باید بتواند انتظارات مشتری را به خوبی درک کند. این انتظارات ممکن است صریح یا غیر صریح باشد و یا اصلا توسط مشتری بیان نشده باشند.

انتظارات مشتری، همانطور توسط سازمان درک می شود، اساس اصلی کالایی است که توسط سازمان به مشتری تحویل داده می شود. همچنین میزان درک مشتری از محصول تحویل داده شده، برای برآورده کردن انتظارات مشتری بسیار مهم می باشد. تمام این موارد در استاندارد گواهینامه ایزو 10004 وجود دارد و کمک می کند تا سازمان شما به طور مرتب در حال بهبود باشد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید به وب سایت رسمی سازمان استاندارد سازی ایزو مراجعه کنید.

اهمیت صدور گواهینامه ایزو 10004

گواهینامه ISO 10004 برای هر سازمانی که می خواهد فراتر از انتظارات مشتری، خدمات و محصولات خود را ارائه کنید مناسب است. به همین دلیل می توان گفت دریافت ایزو 10004 از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند به راحتی شما را از رقیبان جلوتر ببرد. به یاد داشته باشید که سیستم مدیریت کیفیت ایزو 10004 رهنمود های کاملی برای به دست آوردن رضایت مشتری ارائه کرده است.

گواهی ISO 10004 شما را راهنمایی می کند تا فرایند های نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری را در سیستم کاری خود اجرا کنید. همچنین نوع فعالیت، دولتی و یا خصوصی بودن سازمان و اندازه سازمان در این سیستم اهمیت ندارد. باید در نظر داشته باشید که استفاده از مدارک استاندارد سازمان ایزو می تواند به افزایش مقبولیت برند شما نزد مشتریان داخلی و خارجی کمک کند و همچنین اگر قصد فعالیت در مجامع بین المللی را دارید باید بدانید که بسیاری از شرکت ها برای گرفتن محصول و خدمات از شما استانداردهای ایزو را یک اصل جدا نشدنی در نظر می گیرند.

 در صورت نیاز می توانید با اخذ گواهینامه IMS از چندین مدرک سازمان ایزو به صورت همزمان استفاده کنید.

دریافت مدرک ایزو 10004

برای اخذ گواهینامه ایزو 10004 – دریافت گواهی ISO 10004 ابتدا باید با یک مجموعه معتبر که خدمات سازمان استاندارد سازی را ارائه می دهد در تماس باشید. رایان سرت نماینده و عامل سازمان استاندارد سازی می باشد که خدمات این مجموعه را برای مشتریان ایرانی در کوتاهترین زمان فراهم می کند. شما می توانید برای دریافت خدمات مورد نظر خود با مشاوران این مجموعه در تماس باشید تا شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت خدمات مورد نظر را برای شما شرح دهند. 

همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه هر یک از گواهینامه های iso دارید می توانید با تلفن های 24 ساعته رایان سرت در تماس باشید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.