کاربرد گواهینامه های ایزو

کاربرد استاندارد ایزو

کاربرد گواهینامه های ایزو با توجه به طیف گسترده ای که مدرک های ISO دارند، متنوع است. سازمان استاندارد سازی انواعی از گواهینامه ها را برای فعالیت های مختلف تدوین کرده که می توان در صنایع و سازمان ها که به مشتریان و فعالیت های داخلی و خارجی خود، اهمیت می دهند مورد استفاده قرار بگیرد. گواهی هایی که توسط ایزو تولید می شود برای محصولات و خدمات و رویه مشخصی کاربرد دارند و می توان با استفاده از آنها میزان عملکرد سیستم خود را بسنجید.

ایزو یک سازمان غیر دولتی می باشد و کشور های مختلفی در سطح بین المللی عضو این سازمان هستند. استاندارد هایی که این مجموعه تدوین می کند، از اعتبار بالایی برخوردار هستند به گونه ای که تاثیر مستقیم بر دولت آمریکا و بسیاری از کشور های دنیا دارد. کاربرد گواهینامه ISO در اصل برای ساده سازی فعالیت ها می باشد به گونه ای که از ثبات و ایمنی خدمات و محصولات اطمینان به عمل بیاید.

مزایای گواهینامه ایزو ISO

کاربرد گواهینامه های ایزوتجارت بین المللی با استفاده از ایزو

یکی از مهمترین کاربرد گواهینامه های ایزو، از بین بردن موانع و تجاری برای شرکت ها می باشد. استاندارد های ایزو این امکان را ایجاد می کنند تا به راحتی فعالیت تجارت خود را در عرصه بین المللی گسترش دهید. از شرایطی که ایزو در این زمینه برای شما ایجاد می کند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • تهیه قطعات و مواد اولیه مورد نیاز از شرکت های بین المللی که باعث می شود هزینه های جاری شما کاهش پیدا کرده و بتوانید قیمت گذاری رقابتی داشته باشید.
  • الزامات تنظیم شده واردات و صادرات که در استاندارد های ایزو آمده اند، بسیاری از مشکلات معاملات بین المللی را از بین می برد.
  • به عنوان یک مثال از کاربرد های گواهینامه ISO می توان، استاندارد ساخت فولاد باشد که به شرکت های سراسر دنیا این امکان را داده تا در پروژه های مسکونی، تجاری، علمی و امدادی همکاری کنند. (بیش از یک میلیون شرکت در سراسر جهان استاندارد ساخت فولاد ایزو را اجرا کرده اند)

ایمنی و رضایت مصرف کننده

همانطور که تحقیقات در مورد کارایی و خطرات احتمالی محصولات مصرفی منتشر می شوند، ایزو با پروتکل های استاندارد سازی به روز شده به آنها پاسخ می دهد. از کاربرد های مدرک ایزو می توان به روز شدن پی در پی آن باشد که باعث شده سازمان ها همیشه بر اساس دانش روز، فعالیت های خود را انجام دهند.

  • با به روز رسانی محصولا، ایمن تر شدن، اطمینان بیشتر و کیفیت بهتر، می توانید رضایت مصرف کننده را به دست آورید.
  • محصولاتی که تاثیر منفی بر محیط دارند منسوخ می شوند زیرا استاندارد ISO به طور پیوسته، سازگار با محیط زیست می شود.
  • استاندارد سازی، مشتری را قادر می سازد تا به راحتی در مورد شرکت ها و محصولات مورد نیاز خود به تحقیق بپردازد و انتخاب بهتری داشته باشد.
  • به عنوان یک مثال دیگر در این زمینه می توان به مطالعات اعضای ایزو اشاره کرد که منجر به پیشرفت قابل توجهی در صنعت فولاد شده است. این امر باعث شده تا واکنش فولاد در برابر دمای بالا و قرار گرفتن در معرض آب به طور مثبت افزایش پیدا کند.

مشارکت صنعت و کاربرد گواهینامه ایزو

کاربرد گواهینامه های ISOکاربرد گواهینامه های ایزو صرفا به استاندارد سازی محصولات ختم نمی شود و سازمان ها با دریافت ISO می توانند به یک رهبر در صنعت مورد نظر خود تبدیل شوند. جالب است بدانید که سازمان هایی که در زمینه کاری خود تحقیق و پژوهش می کنند می توانند برای تدوین استاندارد ها با ایزو همکاری داشته باشند.

  • صدور گواهینامه ایزو به شما اعتبار می دهد و ممکن است توسط بسیاری از مشتریان به عنوان تعهد به کیفیت نیز شمرده شود.
  • در بسیاری از صنایع و همچنین بسته به مقررات کشور یا ایالت، صدور گواهینامه ISO ممکن است یک شرط قانونی یا قراردادی برای فعالیت شرکت ها باشد.
  • برای مثال امروزه بسیاری از پیمانکاران از فولاد تولید شده در مجموعه هایی استفاده می کنند که دارای استاندارد ISO باشند تا بتوان محصولات خریداری شده خود را به راحتی در محل های دیگر نیز جا به جا کرده و مورد استفاده قرار دهند.

کاربرد گواهینامه های ایزو برای بهره وری بیشتر

صدور گواهینامه ایزو می تواند بازده یک شرکت را افزایش دهد و از طریق همکاری با مشتریان خارجی ارز آوری به مجموعه شما را هم تحت تاثیر بگذارد و رشد را در سطح بین المللی فراهم کند.

  • افزایش کارایی باعث رشد و نوآوری مجموعه شما می شود.
  • افزایش بهره وری مزیت رقابتی میان شرکت ها ایجاد می کند سهم بازار را نیز افزایش می دهد.
  • با ساده کرد عملیات ها می توان هزینه ها را کاهش داد و همچنین از ایجاد خطرات نیز جلوگیری به عمل آورد.

به صورت کلی کاربرد استاندارد های ایزو بسیار گسترده است که ما سعی کردیم در این مطلب با بررسی مثال هایی برخی از مزایای ایزو را مورد بازبینی قرار دهیم. در صورتی که نیاز دارید تا فعالیت های برون مرزی خود را گسترش دهید استفاده از ISO می تواند شروع خوبی برای شما باشد. رایان سرت با کمک مشاوران متخصص که در این مجموعه فعال هستند می تواند تمامی خدمات مورد نیاز شما برای اخذ گواهی ایزو در اختیارتان قرار دهد.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *