گواهینامه ایزو 30414

گواهینامه ایزو 30414

گواهینامه ایزو 30414 یک استاندارد مدیریت منابع انسانی میباشد. ISO 30414 دستورالعمل هایی را برای ایجاد گزارش از سرمایه داخلی، خارجی و سرمایه انسانی در اختیار مجموعه ها قرار می دهد. این سیستم اولین استاندارد بین المللی است که به سازمان ها اجازه می دهد تا دید واضحی از سهم واقعی سرمایه انسانی خود داشته باشند. استاندارد ایزو 30414 برای هر نوع سازمان قابل اجرا می باشد و به اندازه سازمان وابسته نیست. دستورالعمل های اصلی که در این سیستم آمده است، شامل زمینه های اصلی منابع انسانی مانند، فرهنگ سازمانی، استخدام، گردش مالی، بهره وری، سلامت و ایمنی و رهبری می باشد.

در گزارش های مالی سنتی که توسط سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، سرمایه انسانی به عنوان یک هزینه تلقی می شود و حداقل اطلاعات در مورد اثر بخشی و بهره وری مدیریت استعداد ها در رابطه با درآمد و سود، آمده است. این امر باعث شده تا مدیریت و ذینفعان سازمان اطلاعات کمی برای ارزیابی استراتژی های فعلی نیروی کار در اختیار داشته باشند. سازمان هایی که ISO 30414 را پذیرفته اند و گواهینامه آن را دریافت میکنند در اصل متعهد می شوند تا گزارش های شفاف تری را به مدیریت و ذینفعان خود بدهند.

سرمایه انسانی از نظر تاثیرات اجتماعی و مالی به یک عامل مهم برای تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری تبدیل شده است. سرمایه انسانی در حال حاضر یکی از ملاحظات مهم شرکت های سراسر دنیا می باشد که به عنوان یک محرک رقابت پذیری، ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار شناخته شده است. همچنین سرمایه گذاران سراسر جهان با شرکت هایی در ارتباط هستند تا افشای ریسک نیرو کار را برای مقابله با تغییرات سریع محیطی و تکنولوژیکی بهبود ببخشند.

دلایل اصلی استفاده از گواهینامه ISO 30414

  • شرکت ها برای رقابت، به کارکنان با هوش و موثر نیاز دارند. بنابرا این درک و اندازه گیری سرمایه انسانی برای موفقیت و رشد سازمان بسیار مهم می باشد.
  • توافق گسترده ای بین سرمایه گذاران، هیئت مدیره، مدیر عاملان، دولت ها و … وجود دارد و همه معتقدند که سرمایه انسانی بر موفقیت سازمانی تاثیر گذار است.
  • سازمان ها وظیفه دارند تا خطرات احتمالی موجود در آینده را که برای کسب و کارشان مهم تلقی می شود، اعلام کنند.
  • آنچه به خوبی اندازه گیری شود، به درستی مدیریت می شود. در اکثر سازمان ها سرمایه انسانی به خوبی اندازه گیری نمی شود مگر اینکه سرمایه انسانی را با چشم هزینه بررسی کنند.
  • کمیسیون های اوراق بهادار نظارتی، مستلزم افشای گسترده همه دارایی های اصلی از جمله دارایی های مالی، دارایی فیزیکی و دارایی تکنولوژیکی، مانند ثبت اختراع است.

گواهینامه ایزو 30414 برای چه شرکت هایی مناسب است ؟

گواهینامه ISO 30414اگر شما یک شرکت کوچک، متوسط یا بزرگی هستید که دارای یک یا چندین دفتر در سطح کشور می باشید، جمع آوری داده ها و گذار هایی از نیرو کار شما، می تواند یکی از ویژگی های مهم و استراتژیک منابع انسانی باشد. همچنین ممکن است تا قوانین شرکت شما را ملزم کند تا نحوه تشکیل، مدیریت و پاداش نیروی کار را گزارش دهید. گاهی نیز ممکن است نگران باشید که آیا سرمایه گذاری خود را بر روی افراد به حداکثر برسانید و یا از اطلاعات موجود در تیم منابع انسانی خود به طور موثر استفاده کنید.

از آنجا که گواهینامه ایزو 30414 یک استاندارد بین المللی منابع انسانی می باشد، تمام نیاز های شما را در این زمینه برطرف خواهد کرد و پس از استفاده این سیستم می توانید اطمینان حاصل کنید که نیروی کاری خود را در برابر یک معیار جهانی مورد نظارت و توسعه قرار می دهید.

معیارهای اصلی سیستم مدیریت منابع انسانی ایزو 30414

در گواهینامه ISO 30414 ، معیار هایی اصلی 11 عدد هستند که به نوبه خود می توانند 58 شاخص را پوشش دهند. معیار های اصلی عبارتند از

  1. رعایت اخلاق
  2. هزینه
  3. تنوع
  4. رهبری
  5. فرهنگ سازمانی
  6. سلامت، ایمنی، رفاه سازمانی
  7. بهره وری
  8. استخدام، تحرک، گردش مالی
  9. مهارت ها و قابلیت ها
  10. برنامه ریزی جانشینی
  11. در دسترس بودن نیرو کار

مزایای ایزو 30414

اخذ استاندارد منابع انسانی ایزو می تواند مزایای فراوانی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. در نظر بگیرید که تمامی استاندارد های ایزو بر اساس نیاز های سازمان ها و کاملا هدفمند تدوین شده اند. برخی از مزیت هایی که ISO 30414 دارد عبارتند از :

  • استاندارد مدیریت منابع انسانیشفاف سازی فعالیت ها برای ذینفعان
  • بررسی سرمایه انسانی با استفاده از داده ها و نتایج اندازه گیری شده
  • تدوین استراتژی رشد نیرو انسانی
  • نشان دادن مطابقت شما با قوانین
  • شناخت ارزش های سرمایه انسانی
  • ارزیابی کیفیت مدیریت منابع
  • پیاده سازی معیار های مناسب برای ارزیابی استراتژی افراد یا نیرو ها
  • استفاده از داده های غنی، برای یافتن اطلاعات دقیق در مورد استراتژی
  • بهبود کارایی سازمانی
  • حفظ نیروی کار مربوطه برای نیاز های مختلف شرکت

صدور گواهینامه ISO 30414

اخذ گواهینامه ایزو 30414 می تواند برای سازمان شما بسیار مفید باشد. به صورت کلی برای دریافت ایزو ابتدا باید خلا هایی که در بخش منابع انسانی شما وجود دارد را شناسایی کنید و پس از آن دسترسی به داده ها و قابلیت های سیستم خود را مورد ارزیابی قرار دهید. سپس می توانید از مشاوران متخصص ایزو کمک بگیرید تا معیار های مناسب ایزو 30414 برای سازمان شما را ارائه کنند. پس از اینکه صحت معیار ها توسط شما تایید شد میتوانید نتایج را پشتیبانی کنید و همین مراحل را به صورت پیوسته انجام دهید.

رایان سرت آماده ارائه خدمات مورد نیاز انواع سازمان ها برای دریافت مدارک بین المللی ایزو، استاندارد اچ اس ای و … می باشد. همچنین شما می توانید برای اخذ گواهینامه ایزو 30414 نیز با کارشناسان ما در تماس باشید.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *