گواهینامه ایزو 18788

گواهینامه ایزو 18788

گواهینامه ایزو 18788 الزامات و راهنمایی را برای سازمان هایی که عملیات امنیتی انجام می دهند و یا قرارداد های امنیتی دارند ارائه می کند. علاوه بر این، استاندارد ISO 18788 چارچوبی را برای ایجاد، پیاده سازی، بهره برداری، نظافت، بازبینی، نگهداری و بهبود سیستم مدیریت عملیات های ایمنی را ارائه می کند. این امکانات باعث می شود تا خدمات امنیتی، در حال توسعه دائمی باشند و در کنار آن ایمنی مشتری و احترام به حقوق بشر را نیز تضمین می کنند.

استاندارد ایزو 18788 الزامات سیستم مدیریت عملیات های ایمنی SOMS را ارائه می کند و برای سازمان هایی که به موارد زیر نیاز دارند مناسب است :

  • انجام عملیات های امنیتی حرفه ای برای برآورده کردن نیاز های مشتریان و سایر ذینفعان
  • پاسخگویی به قانون و احترام به حقوق بشر
  • سازگاری با تعهدات داوطلبانه ای که مشمول آن می باشد

اهمیت گواهینامه ایزو 18788

اهمیت ایزو 18788 در هنگام تشخیص دستورالعمل های قانونی و نظارت مناسب و همچنین پشتیبانی از عملکرد های تجاری و زنجیره تامین مشخص می شود. این استاندارد برای هر نوع سازمانی که در انجام یا قرارداد های امنیتی مشارکت دارد، مناسب است. گواهینامه ISO 18788 به شما کمک می کند تا یک سیستم مدیریت عملیات امنیتی را ایجاد، پیاده سازی، نگهداری، و بهبود ببخشید و در عین حال اطمینان داشته باشید که سازمان کنترل های مدیریتی موثری را اجرا کرده است.

علاوه بر موارد فوق این تعهد، سازمان را برای ارائه مداوم خدمات کیفی که نیاز های مشتری را برآورده می کند، از اعتبار مشتری و سازمان حمایت کرده و نشان می دهد که سازمان به قوانین و الزامات نیز پایبند می باشد. همچنین سازمان ها می توانند یک نفر از افراد خود را برای گذراندن دوره های مورد نیاز ایزو 18788 تعلیم بدهند تا مجموعه را برای مدیریت سیستم عملیات های امنیتی آماده کند.

مزایای گواهینامه ISO 18788

افراد یا سازمان هایی که از استاندارد مدیریت عملیات های ایمنی برخوردارند می توانند، بسیاری از مزایا را برای خود و سازمان فراهم کنند. سازمان هایی که از این سیستم پیروی میکنند قابلیت اطمینان را در خدمات خود به وجود می آورند و باعث ایجاد حاکمیت موثر در یک شرکت می شوند. این امر باعث می شود تا اعتبار شرکت آنها تقویت شود و شهرت بیشتری را از این راه به دست آورند. همچنین مشتریانی که به دنبال شرکت های امنیتی هستند نیز می توانند از کیفیت ارائه خدمات، اطمینان حاصل کرده و با خیال راحت از خدمات شرکت فوق الذکر بهره ببرند.

گواهینامه ISO 18788بعد از دریافت ایزو 18788 می توانید به مشتری ها، دولت ها و به صورت کلی تمامی جوامعی که با آنها در رابطه هستید، در مورد خدمات خود اطمینان خاطر بدهید. با توجه به اینکه در سیستم مورد نظر تمام شرایط از پیش برنامه ریزی شده است، افزایش پتانسیل موفقیت یکی از دیگر مزایایی می باشد که دریافت این سیستم می تواند برای مجموعه شما فراهم کند. به طور کلی با دریافت این سیستم در صنعت امنیت خصوصی، می توانید اعتبار خوبی را به دست آورید و همچنین موثر بودن سیستم خود را به راحتی بسنجید.

مراحل دریافت سیستم مدیریت عملیات های ایمنی

معمولا سازمان ها برای شروع دریافت این استاندارد دچار مشکل می شوند. در این هنگام بهتر است تا از یک مجموعه ارائه دهنده خدمات مشاوره ای برای دریافت ایزو 18788 استفاده کنید. رایان سرت یکی از این مجموعه ها می باشد که برای دریافت و صدور انواع گواهینامه های ایزو، می توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

قبلا مراحل اخذ گواهینامه های ایزو را به طور کامل برای شما شرح داده بودیم. دریافت استاندارد ایزو 18788 نیز شباهت زیادی به دریافت دیگر استاندارد های سازمان ISO دارد. بهتر است برای تسریع در روند دریافت، حتما از مشاوران رایان سرت مشاوره رایگان در این زمینه دریافت کنید.

هدف استاندارد مدیریت عملیات های ایمنی چیست؟

هدف این استاندارد بین المللی بهبود مستمر و نشان دادن تاثیر عملیات های ایمنی با روش هایی قابل پیش بینی که امنیت مشتری ها در اولویت اول است می باشد. چارچوب کلی که در این سیستم اجرایی می شود ابتدا حقوق بشر را مورد بررسی قرار داده و سپس قوانین ملی و بین المللی که برای این کار مورد نیاز می باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معمولا شرکت هایی که از استاندارد ایزو 18788 استفاده می کنند، برای تامین امنیت اطلاعات سازمان خود در کنار این مدرک از استاندارد امنیت اطلاعات ایزو  یا ایزو 27001 نیز استفاده می کنند. این سیستم کمک می کند تا سازمان ها چارچوب مناسبی را برای تامین امنیت اطلاعات مشتری و دیتا خود را داشته باشد. همانطور که میدانید بسیاری از شرکت های امروزی، بسیاری از داده های خود را در فضای ابری ذخیره سازی می کنند و در صورتی که به امنیت اطلاعات دقت نشود، ممکن است عواقب جبران ناپذیری را حتی برای سازمان ها داشته باشد.

جمع بندی

با توجه به نکات گفته شده اکنون می دانید که گواهینامه ایزو 18788 چیست و چه کاربرد هایی دارد. در صورتی که استاندارد ISO 18788 گواهینامه مناسبی برای فعالیت های سازمان شما به شمار می رود، اخذ و دریافت آن را توصیه می کنیم. در نظر داشته باشید که دریافت این استاندارد مزایای فراوانی برای کسب و کار شما فراهم خواهد کرد به همین دلیل نیز توسط بسیاری از کارشناسان توصیه شده است.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *