گواهینامه های ایزو برای شرکت های پیمانکاری + ویدیو

گواهینامه های ایزو برای شرکت پیمانکاری

فعالیت های پیمانکاری یکی از مشاغلی است که بسیاری از تیم های بزرگ در ایران و خارج از ایران به آن مشغول هستند. اما اگر شما نیز به فکر دریافت رتبه پیمانکاری می باشید و به دنبال دریافت امتیاز بالاتر برای رتبه پیمانکاری خود هستید، بهتر است از استاندارد های بین المللی غافل نشوید. در این پست به بررسی گواهینامه های ایزو برای شرکت پیمانکاری می پردازیم تا کاربران را با آنها آشنا کنیم. البته بیشتر هدف این مطلب تمرکز بر روی استاندارد های بین المللی مناسب برای شرکت های پیمانکاری است.

استفاده از گواهینامه های بین المللی، می تواند فعالیت های شما را بهینه سازی کند و همین امر نیز باعث رونق بیشتر کسب و کار های شما می شود. البته دریافت گواهی های بین المللی شرکت پیمانکاری، نیاز به صرف هزینه و زمان دارد که البته با توجه به ارزش های ایجاد شده پس از دریافت، می توان گفت ارزش صرف هر دو مورد وجود دارد.

گواهینامه ISO برای شرکت های پیمانکاری + ویدیو

سازمان ایزو یک مجموعه غیر دولتی به شمار می رود که تدوین استاندارد های مختلف برای فعالیت ها، از جمله کارهایی است که این مجموعه انجام می دهد. البته استاندارد های ایزو به قدری معتبر هستند که گاهی دولت های بزرگ مانند ایالات متحده اخذ گواهینامه ایزو را برای برخی شرکت ها اجباری کرده است.

استاندارد های ایزو در زمینه های مختلفی تدوین شده اند و برای فعالیت های متفاوت می توان چندین استاندارد مختلف را در میان آنها یافت کرد. با توجه به اینکه برخی از این استاندارد ها مانند گواهینامه ISO 9001 سیستم مدیریتی را ارائه می کنند و برای تمامی فعالیت ها مناسب به شمار می رود. البته برخی دیگر نیز بر روی یک فعالیت خاص تمرکز دارند که در این مطلب جای ندارند. در ادامه استاندارد های ایزو برای شرکت پیمانکاری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

استاندارد ایزو مناسب شرکتهای پیمانکاری

استاندارد های مناسب شرکت پیمانکاریاز استاندارد هایی که به صورت عمومی برای تمام فعالیت ها از جمله شرکت های پیمانکاری، مناسب به شمار می رود، استاندارد مدیریت یکپارچه ای ام اس می باشد که برای فعالیت های مختلفی تدوین شده است. گواهینامه ای ام اس، خود شامل 3 استاندارد ایزو می باشد :

  1. سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 : ISO 9001 یکی از مدارک مناسب برای تامین مدیریت کیفیت به شمار می رود که توسط سازمان های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته. می توان گفت دریافت این استاندارد پیش نیازی برای اخذ دیگر گواهی های ایزو می باشد.
  2. سیستم مدیریت ایمنی و سلامت ایزو 45001 : این استاندارد برای کاهش هرگونه صدمات جبران ناپذیر برای نیروی کار تدوین شده است. با استفاده از فرایند هایی که در این گواهینامه ایزو ذکر شده به راحتی می توان ایمنی را در سطح بالایی برای کارگران فراهم کرد. همچنین این استاندارد از زاویه های مختلفی ایمنی را مورد بررسی قرار داده است و می توان گفت در عین سادگی، پیچیدگی فراوانی را نیز به وجود آورده.
  3. سیستم مدیریت محیط زیست ایزو 14001 : این گواهینامه ایزو شرایطی را برای سازمان ها مهیا می کند تا آلایندگی های ناشی از کسب و کار و فعالیت های خود را به حداقل برسانند. هدف اصلی از تدوین این استاندارد کاهش گاز های گلخانه ای و حفاظت از محیط زیست می باشد. دریافت ایزو 14001 می توان، نشان دهنده توجه مدیریت کسب و کار به محیط زیست باشد و از این طریق می توان اطمینان بیشتری نزد مشتری برای شما ایجاد کند.

همانطور که مشاهده کردید در میان استاندارد های ایزو، گواهینامه هایی وجود دارد که برای شرکت های مختلف مناسب هستند. از این استاندارد ها می توان به عنوان گواهینامه های ایزو برای شرکت پیمانکاری نیز یاد کرد. اگر به فکر دریافت امتیاز بیشتر برای رتبه پیمانکاری هستید دریافت این استاندارد ها می تواند کمک شایانی به شما بکند.

استاندارد HSE برای شرکت پیمانکاری

صدور گواهینامه اچ اس ای نیز می تواند یکی از فعالیت های امتیاز آور برای شرکت های پیمانکاری باشد. HSE نوعی استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت است. این استاندارد با بررسی و برطرف کردن مشکلات موجود در بخش ایمنی و بهداشت شرکت ها، بر روی سلامت و رفاه بیشتر کارگران تاثیر می گذارد. برنامه ریزی های صورت گرفته در این مدرک بیشتر برای جلوگیری از آسیب های به وجود آمده برای کارگران می باشد.

گواهیامه ISO مناسب شرکت های پیمانکاریگفتنی است که تنها دریافت این مدرک نمی تواند تضمین کننده ایمنی فعالیت های شما باشد و در شرایط خاصی، برای مثال در صورتی که از یک تامین کننده برای ارائه خدمات خود استفاده می کنید، این تامین کننده نیز باید از استاندارد HSE برای ساخت تجهیزات استفاده کرده باشد تا خطرات احتمالی از بین برود. همچنین اچ اس ای برای طیف مختلفی از کسب و کار ها مناسب است به همین دلیل می توان آن را یک گواهینامه مناسب برای شرکت پیمانکاری نیز معرفی کرد.

استاندارد ایزو 31000 شرکت های پیمانکاری

ایزو 31000 که یک سیستم مدیریت ریسک به شمار می رود، گزینه مناسب به عنوان گواهینامه های ایزو برای شرکت پیمانکاری  می باشد. این مدرک رهنمود ها، اصول و چارچوب مناسب برای مدیریت ریسک در شرکت های پیمانکاری را بررسی می کند. با صرف نظر از اندازه سازمان این استاندارد برای مجموعه های مختلف با فعالیت های متفاوتی مناسب است.

استاندارد های مناسب برای شرکت های پیمانکاری و دیگر استاندارد های بین المللی شرکت های پیمانکاری را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که قصد دریافت هر یک از گواهینامه های بین المللی معرفی شده را دارید، بهتر است همین حالا با کارشناسان رایان سرت در تماس باشید.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *