مزایای دریافت ایزو برای شرکت ها

مزایای دریافت ایزو برای شرکت ها

استاندارد های ایزو مجموعه ای از چارچوب ها هستند که به سازمان ها کمک می کنند تا فعالیت های خود را به طور موثری انجام دهند. مزایای دریافت ایزو برای شرکت ها بسیار زیاد می باشد و یکی از آنها نشان دادن مطابق سازمان با استاندارد های بین المللی به مشتریان است. استاندارد های ایزو در گذشته با فعالیت های کوچک مانند وزن و اندازه گیری شروع شد و اکنون به تمامی فعالیت های ریز و درشت یک شرکت می پردازد.

دریافت گواهینامه ISO مزایای بسیاری دارد که غیر قابل چشم پوشی هستند. داشتن یک استاندارد بین المللی برای نوعی محصول، می تواند به مشتریان نشان دهد که محصول مورد نظر از کیفیت خوب و قابل اطمینانی برخوردار می باشد. سازمان ایزو، استاندارد های مختلفی را تدوین کرده است و در زمینه های مختلف می توانید استاندارد های مناسبی را پیدا کنید. به لطف مشارکت متخصصان از سراسر جهان در مجموعه ISO ، استاندارد های تدوین شده این مجموعه کاملا مورد اطمینان هستند.

برخی از استاندارد های ایزو عمومی هستند و می توان آنها را تقریبا در تمامی فعالیت ها و زمینه های کاری استفاده کرد. برخی از استاندارد های عمومی ایزو را در مقاله پرکاربردترین استاندارد های ایزو معرفی کرده ایم. اگر آشنایی کافی با استاندارد های ایزو ندارید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

گواهینامه ایزو برای چه شرکت هایی مناسب است ؟

برای پاسخگویی بهتر به این سوال ابتدا باید برخی از ملاک های شرکت خود را در نظر بگیرید. در اینجا ما برخی از سوالات را مطرح کرده ایم که اگر جواب شما به این موارد “بله” هست، باید بدانید که دریافت گواهینامه ISO برای شما مفید است و می توانید از مزایای استاندارد ایزو بهره مند شوید.

  • می خواهید موفقیت خود را در مناقصات تجاری افزایش دهید ؟
  • نیاز دارید که مشتریان بدانند که شما یک مرکز معتبر هستید؟
  • آیا بخش هایی از تجارت شما نیاز به بهبود دارد ؟
  • به فکر کاهش هزینه ها هستید ؟
  • دوست دارید هزینه بیمه خود را کاهش دهید ؟
  • در پی بهبود سطح رضایت مشتری هستید ؟
  • نیاز است که روند ها و رویه های مجموعه شما محکم تر شود ؟

مزایای صدور گواهینامه ISO

سازمان های ارائه دهنده خدمات دریافت ایزو در سراسر جهان وجود دارند که می توانند مشاوره هایی برای دریافت ISO به شما ارائه دهند. رایان سرت یکی از این سازمان ها می باشد که تمام خدمات مورد نیاز شما برای دریافت نشان CE یا استاندارد های ایزو را فراهم می کند. این یک مزیت بزرگ به شمار می رود که قبل از دریافت استاندارد ها می توانید از رایان سرت مشاوره رایگان دریافت کنید.

مزایای صدور گواهینامه ISOمزایای دریافت ایزو برای شرکت ها باعث می شود تا به میزان قابل توجهی کارایی و بهره وری مشاغل افزایش پیدا کند و همین عامل نیز سبب می شود تا مجموعه شما از رقبای خود پیشی بگیرد. برخی از مزایای دریافت ISO برای شرکت ها را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مزایای دریافت ISO

بهبود رضایت مشتری

با تعریف فرایند ها، کیفیت محصولات و خدمات شما با انتظارات سازگار تر می شود. همچنین کارکنان شما بیشتر برای انطباق با نیاز های مشتری متمرکز می شوند. همین موارد ساده می تواند به راحتی سبب افزایش رضایت مشتری از فعالیت های شما بشود.

اعتبار بین المللی

از آنجا که ایزو یک نهاد بین المللی برای استاندارد سازی به شمار می رود، بسیاری از شرکت های سراسر جهان گواهینامه های ایزو را تایید می کنند. مزیت دیگر دریافت ایزو این است که سبب می شود مشتری های بین المللی راحتتر به شما اعتماد کنند و نیاز به ممیزی کمتری برای تایید محصول و خدمات خود داشته باشید.

مزایای دریافت ISOمزیت فرایند تعریف شده ایزو

بسیاری از فعالیت ها در استاندارد های ایزو مورد استفاده قرار می گیرد به صورت مستند در آمده است و این امر باعث می شود تا راحت تر به اهداف خود برای تحقق به بالاترین کیفیت برسید. همچنین سازمان می تواند مسئولیت های خود را به خوبی درک کند و فرایند های بهتری را ارائه دهد.

کاهش هزینه های شرکت

مستند سازی، خود مزایای بسیاری را همراه دارد که کاهش هزینه های سازمان یکی از آنها می باشد. بسیاری از فرایند هایی که در شرکت ها صورت می گیرد سبب اضافه شدن هزینه های سازمان هستند و جزو فعالیت های غیر ضروری می باشند. البته با توجه به استاندارد سازی فرایند ها، احتمال جریمه شدن و پرداخت غرامت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

تجارت بیشتر در بازارهای مختلف

با توجه به اینکه گواهینامه های ایزو در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شوند و بهبود فرایند های شما که با دریافت ایزو میسر می گردد، امکان گسترش فعالیت ها در بازارهای مختلف برای شما فراهم است.

کیفیت بالاتر

صدور گواهینامه ایزو نیازمند تمرکز و مطابقت با الزامات ایزو می باشد. مزایای دریافت ایزو برای شرکت ها نیز به همین دلیل بسیار گسترده هستند. فرایند های استاندارد، سبب ایجاد ثبات در ورودی فرایند، مواد اولیه، نحوه کار، نحوه آزمایش محصول و ثبت داده ها می شود که نتیجه آن، محصول و خدمات با کیفیت و با ثبات تر است.

مدیریت قوی تر

مدیریت بهتر یکی از مزیت های اصلی دریافت ایزو می باشد که در هر مجموعه ای از مهمترین عوامل به شمار می رود. همانطور که کارکنان باید بر اساس روش های استاندارد فعالیت های خود را انجام دهند، مدیریت نیز نباید تصمیم گیری ها را بر روی حدس و گمان بگذارد. تمام تصمیم گیری های مدیریت باید بر اساس شواهد عینی و اندازه گیری های دقیق انجام بگیرد. این کار باعث می شود تا تناقض به حداقل برسد.

انجام مرتب ممیزی خارجی

پس از دریافت استاندارد های ایزو به صورت دوره ای ممیزی های خارجی شما توسط مشاوران خارجی انجام می شود. این ارزیابی ها موقعیت خوبی را برای شما فراهم می کند که می توانید مشکلات سازمان خود را پیدا کنید و به صورت مرتب در حال پیشرفت باشد.

همانطور که مشاهده کردید دریافت ایزو برای شرکت ها مزیت های بسیاری به همراه دارد و همین عامل نیز باعث شده بسیاری از شرکت ها به دنبال دریافت این گواهی ها باشند. اگر شما هم به فکر اخذ استاندارد بین المللی هستید، بهتر است تا با کارشناسان رایان سرت در تماس باشید.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *