کاربرد HSE در صنعت

کاربرد اچ اس ای در صنعت

استاندارد HSE که یک نوع سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت محیط زیست می باشد که در صنایع، کاربرد های مختلفی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربرد HSE در صنعت برای بسیاری از کارفرمایان اهمیت فراوانی دارد. گواهینامه HSE مجموعه ای از ابزار ها و فرایند ها را برای جلوگیری از مشکلات و آسیب های بهداشتی برای کارمندان و حفاظت از محیط زیست ارائه می کند.

از اصلی ترین کاربرد HSE در صنعت، ایجاد ایمنی در داخل سازمان ها می باشد. البته گاهی، استاندارد های موجود کافی نیستند، برای مثال ممکن است مجموعه شما با تامین کننده ای در ارتباط باشد که از استاندارد های HSE پیروی نمی کند و این احتمال وجود دارد که خطرات ایجاد شده در محصولات از این محیط به سازمان شما نیز انتقال پیدا کند. به همین دلیل دقت به جزئیات در اچ اس ای از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

HSE در صنایع بیشتر جهت نشان دادن صلاحیت در بهداشت،ایمنی عمومی، فرایند و مدیریت محیط زیست طراحی شده است. مبانی که در این استاندارد ذکر شده، ایمنی فرایند و همچنین خطرات و کنترل های رایج در صنعت را تحت پوشش قرار داده است.

کاربرد HSE برای صنایع

با اینکه استفاده از مدرک HSE کاربرد های مختلفی در صنایع دارد و در حوزه های متنوع، مورد استفاده قرار می گیرد اما در برخی از صنایع پرخطر مانند استخراج معادن، نفت، گاز، ساخت و ساز استفاده از HSE ضروری می باشد. به همین دلیل کاربرد های HSE در صنعت بسیار گسترده و مختلف است اما به طور کلی بر رو ایمنی تمرکز دارند.

استفاده از مدرک اچ اس ای هم برای سازمان و هم برای کارکنان یک مجموعه مزایای خاصی فراهم می کنند که در ادامه به اختصار شرح خواهیم داد.

کاربرد استاندارد HSE در صنایع

  • کاربرد استاندارد HSE اچ اس ای در صنعتانطباق با HSE ، تضمین بهبود فعالیت کارکنان و ایمنی آنها می باشد.
  • آموزش حرفه ای ایمنی و بهداشت به شما در ایجاد یک رابطه مثبت و سالم با سرمایه گذاران، کارمندان و مشتریان کمک می کند.
  • با کاهش آسیب های ناشی از کار، بازدهی فعالیت ها را در میان کارمندان شما بالاتر می برد.
  • جلوگیری از پرداخت هزینه های سنگین غرامت، حق بیمه، جریمه و به صورت کلی کاهش هزینه های اضافی سازمان.

کاربرد مدرک HSE برای کارمندان

  • افرادی که دارای گواهینامه HSE حرفه ای و تخصصی هستند همیشه از فرصت های شغلی بهتری نسبت به افراد بدون آموزش برخوردار می شوند.
  • اچ اس ای باعث می شود تا شما در برابر خطرات تیز بین تر شوید و این موضوع نیز به صورت مستقیم باعث داشتن زندگی کاری ایمن و سالم می شود.
  • مهارت های HSE ، توانایی های شما را برای مقابله با شرایط اضطراری، غیر منتظره و خطرناک اصلاح می کند.
  • آموزش پیشرفته HSE علاوه بر بالا بردن بهره وری کار شما، باعث می شود تا برای فعالیت هایی با درآمد بالاتر آماده باشید.
  • در محیط های کاری جدید می توانید به راحتی خطرات موجود را شناسایی کنید.

کاربرد اچ اس ای در مدیریت بحران

مدیریت شرایط بحرانی نیز از کاربرد HSE در صنعت به شمار می رود. هنگامی که یک وضعیت بحرانی بزرگی به وجود می آید، مهم است که شرکت آماده پاسخ سریع و فعالانه به موضوع مورد نظر باشد. زمانی که حادثه ای بروز می کند بیشتر چیزی که ما می خواهیم صرفه جویی، حفاظت از محیط زیست، دست نخورده نگه داشتن دارایی ها و محافظت از اعتبار شرکت است.

کاربرد HSE در صنعتاگر در این فعالیت ها موفق شویم، احتمالا فرصت دیگری برای تداوم فعالیت تجاری خود خواهیم داشت. برای اطمینان از پاسخ مناسب به شرایط مختلف بحرانی، یک برنامه ریزی سازمان یافته، روش، مهارت و آموزش لازم است که HSE برای شما فراهم می کند.

برخی از اعضای یک تیم مدیریت اضطراری، سازمان یافته اند تا مستقیماً در مورد حادثه ها، واکنش نشان دهند. برخی دیگر برای رسیدگی به عواقب و برخی دیگر برای مدیریت تداوم کار شرکت سازمان یافته اند. به همین دلیل است که بیشتر سازمان های مدیریت بحران به طور معمول در 3 حوزه فعالیت دارند :

  1. حوزه اول (عملیات) : این تیم خود حادثه را به صورت داخلی اداره می کنند.
  2. حوزه دوم (تاکتیکی) : در این بخش عواقب و نتایج به وجود آمده از بحران کنترل می شود.
  3. حوزه سوم (استراتژیک) : این تیم تجارت و فعالیت های مرتبط با آن را از دفتر کار مدیریت می کنند.

نتیجه گیری کاربرد HSE در صنعت

با توجه به گسترده بودن مدرک اچ اس ای، هر فعالیتی که بر اساس این استاندارد انجام بگیرد از کاربرد HSE در صنعت می باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا برخی از این موارد را به صورت کلی برای شما شرح دهیم تا آشنایی با این موارد را به دست آورید. درصورتی که قصد اخذ و دریافت HSE را دارید، بهتر است برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با مشاوران رایان سرت در تماس باشید.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *