گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل کوچک


گواهینامه ایزو 9001 برای مشاغل کوچک

مانند شرکت های بزرگ، یک کسب و کار کوچک تا متوسط ​​می تواند با مشکلات کیفیت دست و پنجه نرم کند. در نگاه اول، استانداردهایی مانند ISO 9001 می‌تواند بسیار پیچیده به نظر برسد و مانند یک تعهد بزرگ برای سازمان‌های کوچک‌تر برای اجرای موفقیت‌آمیز به امید پشتیبانی از رفع این مشکلات است. با این حال، زمانی که ایزو 9001 برای کسب و کارهای کوچک به طور عملی اعمال شود، از آنچه یک شرکت در حال حاضر برای عملکردهای کیفی دارد استفاده می کند، در صورت لزوم آنها را بهبود می بخشد و آنها را به طور مؤثر مستند می نماید. راهنمای ایزو 9001 برای کسب و کارهای کوچک ما را بخوانید تا ببینید چگونه دریافت ایزو 9001 می تواند به شما کمک کند.

آیا دریافت ایزو 9001 برای یک کسب و کار کوچک ارزشی دارد؟

 در پاسخ باید گفت آری. هنگامی که این کار به درستی انجام شود، کسب گواهینامه ISO 9001 برای یک کسب و کار کوچک و متوسط ​​می تواند یک موهبت واقعی باشد و فرصتی برای بهبود فرآیندها و رشد کسب و کار ایجاد کند.

یکی از اهداف جدیدترین ویرایش ISO 9001، معروف به ISO 9001:2015، ساده‌سازی و شفاف‌سازی فرآیند انطباق با استاندارد بود. هنگامی که برای هضم اطلاعات موجود در آن زمان صرف می شود، مشخص می شود که چگونه راه اندازی یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) بر اساس انطباق با ISO 9001 ویرایش 2015 آنقدرها که ممکن است در ابتدا سخت به نظر می رسید، سخت نیست. نکته اصلی این است که برای هر الزام در استاندارد ISO 9001 زمان بگذارید و ترسیم کنید که چگونه تجارت کوچک و متوسط ​​شما می تواند با آن مطابقت داشته باشد

قبل از جستجوی ISO 9001 برای مشاغل کوچک چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

از دیدگاه استاندارد، قبل از جستجوی ISO 9001 برای یک کسب و کار کوچک و متوسط، تنها چهار مرحله اساسی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد و سپس برای ISO9001 اقدام کرد:

 

متن استاندارد ایزو 9001 را تهیه و آن را مطالعه نمایید.

هر یک از نیازها را با فرآیندی که دارید بررسی و مقایسه کنید.

فرآیند یا سیستم های موجود را که الزامات استاندارد را برآورده نمی کنند، بهبود ببخشید.

یک مرجع صدور گواهی را برای انجام ممیزی انتخاب کنید. ( برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مراجع صادرکننده ایزو میتوانید با مرکز رایان سرت درتماس باشید)

 

دستیابی به گواهینامه استاندارد فعلی ISO 9001 (ویرایش 2015) برای مشاغل کوچک بدین معنی نیست که شرکت شما باید برنامه های با کیفیت کاملاً جدیدی را ایجاد نماید (با فرض اینکه قبلاً برخی از آنها را دارید). این مورد نیازی به اسناد اضافی ندارد، و همچنین نیازی به استخدام یک “متخصص ایزو” یا یک شغل تمام وقت برای اجرا ندارد. بیشتر مواردی که ISO 9001:2015 بر روی آنها تمرکز می کند به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا برای مشاغل کوچک تا متوسط ​​و همچنین صنایع خدماتی مناسب باشد. از سوابق گرفته تا مستندات، فرآیندها و رویه‌ها گرفته تا برنامه‌های مدیریت کسب‌وکار، QMS شما می‌تواند برای برآورده کردن نیازهای خاص سازمان شما، صرف نظر از اندازه، ساخته شود، در حالی که همچنان مطابقت  ا سازمان را حفظ می‌کند.

مزایای ISO 9001 برای مشاغل کوچک

پس از سرمایه گذاری در ایزو 9001، صاحبان مشاغل کوچک و کسب و کارهای متوسط ​​می توانند از مزایایی بهره مند شوند که اجرای صحیح استاندارد 9001 می تواند ارائه دهد و این گواهینامه را ارزشمند می کند. در اینجا فقط چند نمونه از تأثیری که یک سیستم مدیریت کیفیت دارای گواهی ISO 9001 می تواند بر تجارت کوچک یا متوسط ​​شما داشته باشد آورده شده است:

 

عملکردها ساختارمندتر می شوند: با تمرکز بر رهبری و کارایی، ISO 9001 سیستم هایی را ارتقا می دهد که بهره وری و خرید کارکنان را از طریق مشارکت افزایش می دهد و به سازمان شما کمک می کند تا در سطح بهینه خود کار کند.

فرآیندها مقرون به صرفه تر می شوند: صرفه جویی در هزینه برای هر شرکت مهم است، به ویژه برای مشاغل کوچک و متوسط ​​که حاشیه سود کمتر است. ISO 9001 به بهبود کارایی در عملیات کمک می کند، که منجر به صرفه جویی در هزینه خدمات یا تولید و افزایش سود می شود.

بازاریابی ارتقا می یابد – اغلب اوقات، بازاریابی کسب و کار کوچک یا متوسط ​​شما نه تنها مستلزم انتشار پیام شما است، بلکه نشان دادن اینکه چرا سازمان شما یک پیشرو در صنعت است. افزودن علامت شناخته شده بین المللی کیفیت به سبد خود، به مشتریان و مشتریان بالقوه شما اطمینان می دهد که شرکت شما متعهد به بهبود مستمر و عمل به استاندارد میباشد.

ریسک‌های سازمانی کمتر: حوادث، زیان‌ها یا خطرات سازمانی می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​که اغلب چیزهای بیشتری برای از دست دادن دارند، مخرب باشد. گواهینامه ISO 9001 تفکر مبتنی بر ریسک را ترویج می کند و بخشی از ممیزی برای شناسایی ریسک های بالقوه شرکت طراحی شده است.

بهبود در رضایت مشتری: از افزایش اعتماد به نفس در خرید از سازمان شما تا پایه ای برای عملکرد بهینه در سراسر شرکت از کارکنان شما که تجربه مشتری را ارائه می دهند، گواهی ISO 9001 برای کسب و کارهای کوچک به مصرف کنندگان شما نشان می دهد که تجارت کوچک یا متوسط ​​شما در سطح بین المللی است ودارای گواهینامه و جایگاهی فراتر از انتظارات آنهاست.

در رایان سرت درباره ISO 9001 برای مشاغل کوچک بیشتر بدانید…

این راهنمای کسب و کارهای کوچک ISO 9001 تنها آغاز راه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه ISO 9001 می تواند به کسب و کار کوچک یا متوسط ​​شما کمک کند، از سایر مطالب سایت دیدین نمایید.  رایان سرت آماده ارائه خدمات مشاوره و ممیزی و صدور گواهینامه ایزو 9001 میباشد که می تواند به کسب و کار شما کمک کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مقالات مفید

iso9001اهمیت دریافت ایزو 9001ایزو 9001 برای مشاغل کوچکگواهی 9001گواهینامه ایزو 9001گواهینامه ایزو برای کسب و کار های کوچکمزایای دریافت ایزو 9001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *