گواهینامه ایزو 44001

گواهینامه ایزو 44001

گواهینامه ایزو 44001 یک نوع استاندارد بین المللی برای همکاری می باشد. این سیستم یک نقشه راه برای ایجاد و مدیریت روابط مشارکتی با تامین کنندگان، مشتریان، شرکا و بخش های داخلی به منظور ایجاد مزایا برای طرفین ارائه می دهد. ISO 44001 جایگزین استاندارد BS 11000 می باشد که هدایت مجموعه و تفکر و فرهنگ سازمانی به منظور همکاری بهتر را ارائه می کند. این سیستم صرفا یک سند متمرکز بر، اجرای تعهدات قراردادی نیست.

استاندارد ایزو 44001 شامل یک رویکرد ساختار مند می باشد که که برای به اشتراک گذاری منابع، تجربیات و مهارت ها، مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم روش های مفیدی برای ایجاد، ارائه و خروج از روابط را برای فعالیت های مختلف ارائه می کند و سازمان هایی که از آن استفاده می کنند به مشتریان و ذینفعان خود نشان می دهد که روابط اجتماعی برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی هایی ایزو 44001

  • تشویق به کار مشارکتی
  • برنامه ریزی برای مدیریت روابط
  • مدیریت قرارداد های بلند مدت بین سازمان ها
  • اجتناب از تعارض بین سازمان ها
  • ارائه چارچوبی کامل برای ایجاد، مدیریت و پایان قرارداد ها
  • پشتیبانی از درک متقابل میان سازمان ها
  • متمایز کردن فعالیت های سازمان خود در عین مناقصه

مزایای اخذ گواهینامه ISO 44001

دریافت این استاندارد می تواند مزایای بسیاری در سازمان ها داشته باشد که یکی از مهمترین آنها ترویج فرهنگ همکاری در مجموعه های مختلف است.

گواهینامه ISO 44001توانایی بیشتر در کسب و کار : بسیاری از سازمان ها برای همکاری با تامین کنندگان خود شرط داشتن استاندارد های بین المللی را دارند و با استفاده از این سیستم می توانید به راحتی یک استاندارد بین المللی در اختیار داشته باشید.

رضایت مشتری : ارائه محصولات و خدماتی که به طور مستمر رضایت مشتری را برآورده می کند می تواند اعتماد مشتریانتان را به سازمان افزایش دهد.

بهبود روابط بین سهامداران : این سیستم باعث می شود تا کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان درک بهتری از سازمان شما داشته باشند.

الزامات قانونی : درک کنید که الزامات قانونی و نظارتی چگونه بر سازمان شما و مشتریان آن تاثیر می گذارد.

مدارک تجاری اثبات شده : استفاده از یک استاندارد بین المللی به راحتی گویای مدارک تجاری شما در سطح جهانی می باشد.

کاهش هزینه های عملیاتی : بهبود مستمر فرایند ها و کارایی عملیاتی ناشی از آن به معنای صرفه جویی در هزینه است.

بهبود مدیریت ریسک : انسجام و قابلیت ردیابی بیشتر محصولات و خدمات به معنی اجتناب از مشکلات می باشد و در عین حال اصلاح آنها را آسانتر می کند.

استاندارد ایزو 44001 چگونه کار می کند ؟

ایزو 44001 شامل یک سیستم ساختار مند برای به اشتراک گذاری منابع، تجربیات و مهارت ها می باشد که با روش های مختلف پشتیبانی می باشد. استاندارد ISO 44001 به بخش های زیر تقسیم می شود :

  • ارزیابی شرکت خود : درک آمادگی در سطح فرهنگی و ساختاری، برای اینکه بتوانید یک رویکرد روابط مشارکتی را در سیستم خود به کار بگیرید. با توجه به عناصر عملی که شرکت باید قبل از ایجاد رابطه به آنها دقت کند، جزئیات و روابط میتواند خاص باشد.
  • ارزیابی و انتخاب روابط : فرایندی که طی آن شرکت در نظر میگیرد که با چه افرادی باید رابطه داشته باشد و با چه افرادی باید روابط خود را قطع کند.
  • مدیریت روابط : نظارت مداوم و بهبود روابط با همه طرفین. دستیابی به توسعه و استفاده مشترک از تکنیک هایی مانند سطح خدمات (SLA) و شاخص های کلیدی عملکرد.
  • روابط موجود : داشتن مراحل روشن برای پایان روابط با دیگر مجموعه ها.

مواردی که در بالا ذکر کردیم، عناصر اصلی در برنامه مدیریت روابط (RMP) می باشد که در یک سند گردآوری شده است. این سند نقطه کانونی برای ارائه انواع خدمات می باشد. به طور کلی استاندارد ایزو 44001 از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول آن چارچوب کار مشارکتی را اارئه می کند و بخش دوم آن نیز راهنمای عملی برای این موضوع را ارائه می دهد.

گواهینامه ISO 44001 برای چه سازمان هایی مناسب است ؟

کار مشارکتی در بسیاری از بخش ها، به ویژه برای روابط یا زنجیره های تامین که دارای سطح بالایی از ریسک و سرمایه گذاری هستند، برای سازمان ها مزایایی را به همراه دارند.  استاندارد کار مشترک ایزو 44001 برای سازمان هایی که در راه اندازی و تحویل پروژه های بزرگ در بخش هایی مانند راه آهن، ساخت و ساز، دفاعی و خدمات تاسیساتی دخیل هستند، بسیار مورد توجه است. برای دستیابی به اهداف زیر می توان استاندارد ISO 44001 را در نظر گرفت :

  1. با موفقیت انجام دادن پروژه هایی که برای به اتمام رسیدن به چندین نفر برای کار گروهی نیاز دارند
  2. ایجاد روابط بلند مدت که اکوسیستمی از منابع و مهارت ها را برای به اشتراک گذاری شایستگی ها به وجود می آورد
  3. مدیریت خطرات ناشی از ورود به روابط
  4. بهبود و نشان دادن مدیریت تحول قرار داد ها
  5. ارائه دسترسی سریع به فرصت های جدید تجاری در زنجیره های تامین عمده

در صورتی که سازمان شما به هر یک از موارد بالا نیاز داشته باشد، استفاده از این استاندارد می توان بسیار مفید و در برخی موارد حتی ضروری باشد.

اخذ و صدور گواهی ایزو 44001

برای دریافت گواهینامه ایزو 44001 ابتدا باید یک فرم کلی از رایان سرت دریافت کنید و جهت آشنایی کارشناسان ما با مجموعه شما این فرم را پر کرده و برای ما ارسال کنید. این اطلاعات کمک می کنند تا کارشناسان رایان سرت فعالیت های شما را بررسی کرده و بتوانند پاسخ بهتری برای نیاز های شما ارائه کنند. پس از بررسی ها کارشناسان رایان سرت با شما تماس می گیرند تا مراحل بعدی را شرح دهند.

برای صدور انواع گواهینامه های ایزو می توانید با پشتیبانی رایان سرت در تماس باشید و مشاوره رایگان در زمینه مورد نیاز خود را دریافت کنید. دریافت مشاوره از یک مجموعه با تجربه کمک می کند تا فعالیت های که در ادامه انجام می دهید با کیفیت بالاتری صورت بگیرد.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *