گواهینامه ایزو 39001

گواهینامه ایزو 39001

ایزو 39001 الزامات مربوط به سیستم مدیریت ایمنی ترافیک جاده ای (RTS) را مشخص می کند تا با سازمان هایی که فعالیت های آنها در زمینه ترافیک جاده ای می باشد، ارتباط برقرار کرده و بتوان حوادث جاده ای را کاهش دهد و بر روی بهینه سازی عوامل خطرناک تاثیر مثبت بگذارد.

الزامات موجود در ISO 39001 شامل توسعه و اجرای یک سیستم ایمنی و ترافیک جاده ای می باشد که اهداف و فعالیت های عملیاتی در آن وجود دارد. اطلاعات و معیار های موجود در گواهینامه RTS باعث می شود تا خطرات کاهش پیدا کنند و پس از مدتی آنها را کاملا تحت تاثیر قرار دهد.

ایزو 39001 چیست ؟

ایزو 39001 به عنوان یک استاندارد بین المللی، الزامات سیستم های مدیریت ایمنی ترافیک جاده ای را برای فعالان این حوزه مشخص می کند. علاوه بر این، استاندارد RTS در کاهش و از بین بردن تصادفات کمک می کند و هدف اصلی آن، کاهش و مرگ و میر و صدمات ناشی از تصادفات می باشد. مدیریت ایمنی ترافیک جاده ای امروزه به یک مسئله جهانی تبدیل شده است، زیرا تعداد تصادفاتی که روزانه در سراسر جهان اتفاق می افتد، دائما در حال افزایش است.

گواهینامه ISO 39001بنابراین سازمان هایی که به برنامه های موجود برای ایمنی جاده ها معتقد هستند برای ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات تلاش هایی را انجام می دهند که دریافت ISO 39001 می تواند یکی از این موارد باشد. استاندارد مدیریت ایمنی ترافیک، عناصر بهبود یافته ایمنی را شناسایی کرده و سازمان ها را قادر می سازد تا به نتایج مطلوبی برسد.

اهمیت سیستم مدیریت ایمنی ترافیک جاده ای

ایزو 39001 الزامات لازم برای اجرا مدیریت ایمنی در حمل و نقل شهری را فراهم می کند و کیفیت و کارایی بالا را در مدیریت ترافیک جاده ای تضمین کننده است. هدف اصلی از طراحی سیستم های RTS ، کاهش مرگ و میر و صدمات جدی به وجود آمده مرتبط با تصادفات جاده ای می باشد. این استاندارد دارای الزاماتی است که به سازمان ها در ایجاد و اجرای سیاستها، اهداف و استراتژی های مناسب RTS کمک می کند.

مجموعه هایی که فعالیت آنها مرتبط با ترافیک جاده ای می باشد، می توانند از ISO 39001 برای رسیدن به اهداف خود و کاهش تصادفات به وجود آمده استفاده کنند. دریافت گواهینامه ایزو 39001 باعث می شود تا مجموعه ها گامی در جهت توسعه و بهبود کسب و کار خود برداشته باشند و از رقبای خود پیشی بگیرند. همچنین دریافت این استاندارد باعث می شود تا مشتریان بیشتری از خدمات ارائه شده استفاده کنند و در نتیجه این امر بهبود درآمد سازمان نیز اتفاق خواهد افتاد.

در نظر داشته باشید که شرکت های حمل و نقل و اپراتور های ناوگان های وسایل نقلیه، به دنبال منابع و خدمات لازم برای کاهش هزینه های عملیاتی بیمه و موارد مرتبط هستند. این مهم می تواند با به حداقل رساندن میزان تصادفات انجام بگیرد. طبق گزارشات سازمان بهداشت جهانی، اعداد مربوط به سوانح جاده ای بسیار نگران کننده می باشد. به گونه ای که تصادفات هشتمین علت اصلی مرگ در جهان هستند. در سال 2013 تعداد مرگ و میر های ناشی از تصادفات در سراسر جهان 1.24 میلیون نفر بوده است. این آمار سرسام آور باعث شده تا ایمنی ترافیک جاده ای اهمیت بالایی پیدا کند.

سیستم مدیریت ایمنی ترافیک جاده ایمزایای ISO 39001

با دریافت گواهینامه ایزو 39001 مزیت های این استاندارد بر روی سیستم شما اعمال خواهد شد. برخی از این موارد عبارتند از :

  • اطمینان از کیفیت و ایمنی ترافیک جاده ای
  • افزایش کارایی سیستم های مدیریت ایمنی و ترافیک درون شهری
  • کاهش هزینه های مرتبط با تصادفات جاده ای
  • کسب یک مزیت رقابتی در میان شرکت هایی با فعالیت مشابه
  • کمک به سازمان برای دستیابی به اهداف خود در زمینه ایمنی
  • کسب اطمینان بیشتر در منظر مشتری
  • بهبود فعالیت های عملیاتی و ایجاد اصول کارآمد
  • توانایی نشان دادن ایمنی سازمانی در برابر ذینفعان و مشتریان

صدور ایزو 39001 مدیریت ایمنی و ترافیک جاده ای

رایان سرت ارائه دهنده خدمات صدور گواهینامه های بین المللی در سراسر ایران می باشد. شما می توانید تمامی مراحل اخذ گواهینامه ایزو را با کمک مشاوران با تجربه رایان سرت در کوتاهترین زمان انجام دهید و خدمات و محصولات ارائه شده سازمان خود را بهبود ببخشید. برای اخذ ISO 39001 ابتدا بهتر است تا با این مجموعه برای دریافت مشاوره رایگان تماس حاصل کنید تا تمامی مراحل و خدمات ارائه شده را برای شما شرح دهیم.

مراحل دریافت گواهینامه ایزو 39001

کارشناسان مجرب رایان سرت در زمینه مدیریت ایمنی ترافیک می توانند تمامی خدمات مورد نیاز شما را برای صدور استاندارد ISO 39001 ارائه کنند. این مراحل در شش گام انجام می گیرد:

  1. حسابرسی اولیه : حسابرسی اولیه جهت بررسی وضعیت مجموعه یا سازمان انجام میگیرد تا نشان دهد که چه الزاماتی در حال حاضر اجرایی هستند و چه اقداماتی باید اصلاح شود.
  2. مستند سازی : از دیگر فعالیت هایی که تیم حسابرسی انجام می دهد بررسی اسناد و مدارک سازمان شما است.
  3. ممیزی : حسابرسان متخصص برنامه عملی شرکت شما را جهت اجرا مدیریت ایمنی ترافیک بررسی می کنند تا میزان تاثیر گذاری آن را مشخص کنند.
  4. صدور گواهینامه : اگر تمام شرایط مورد نظر در مجموعه شما به اجرا در بیاید مدرک انطباق با ایزو 39001 برای شما صادر خواهد شد.
  5. ممیزی های نظارت : ارزیابی هایی به صورت سالانه انجام خواهد گرفت که برای انطباق سیستم شما با استاندارد ها مورد نیاز می باشد.
  6. تمدید گواهینامه : گواهینامه اخذ شده باید هر سه سال یک بار تمدید شود.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *