گواهینامه ایزو 15189

گواهینامه ایزو 15189

شایستگی در هر زمینه ای بسیار مهم می باشد، اما در زمینه پزشکی که اکثر مواقع، فعالیت ها با جان انسان رابطه مستقیم دارد، اهمیت این امر بسیار بیشتر می باشد. گواهینامه ایزو 15189 استانداری برای اعتماد به آزمایشگاه های پزشکی است. گواهینامه ISO 15189 اعتباری است که نشان می دهد آزمایشگاه ها متعهد به ارائه خدمات با کیفیت و ماهرانه در تمام جنبه های عملکرد خود هستند. روزانه حدود 300.000 آزمایش در انواع آزمایشگاه ها انجام می گیرد تا با استفاده از نتایج آن بتوان به آسیب شناسی های دقیق دست پیدا کرد.

این نشان می دهد که آزمایشگاه های پزشکی در قلب یک جامعه مدرن قرار گرفته اند و نقش برجسته ای در زندگی روزمره انسان ها دارند. با توجه به موارد گفته شده می توان اهمیت استاندارد ایزو 15189 را دریافت. این مدرک از دیگر استاندارد های بین المللی ایزو می باشد که می تواند برای تمامی آزمایشگاه ها کاربرد داشته باشد.

استاندارد ایزو 15189 چیست ؟

ایزو 15189 یک استاندارد بین المللی برای آزمایشگاه های پزشکی می باشد. این مدرک نوعی گواهینامه اعتبار بخشی به آزمایشگاه ها است که کمک می کند تا سیستم های مدیریت کیفیت را توسعه دهند، صلاحیت آنها را بررسی کرده و از عملکرد آزمایشگاه ها مطابق با قوانین اطمینان حاصل کنند. به عنوان بخشی از فرآیند های اعتبار بخشی ISO 15189 ، سندی ایجاد خواهید کرد که توضیح می دهد، چگونه آزمایشگاه شما می تواند برای مطابقت با هر یک از الزامات در کنار کیفیت بالا را کند. این سند مزایای بسیاری دارد و به هر یک از اعضای تیم کمک می کند تا دستورالعمل هایی را برای انجام وظایف به صورت استاندارد در اختیار داشته باشند.

چه کسانی به ایزو 15189 نیاز دارند ؟

آزمایشاتی که در سطح آزمایشگاهی انجام می شود برای ارائه و مراقبت های بهداشتی مبتنی بر اطلاعات بسیار مهم می باشد. این امر در دنیایی که تصمیمات باید بر اساس حقایق، علم، داده ها صورت بگیرد بسیار مهم است. هر آزمایشگاه بالینی که می خواهد نتایج بالینی مرتبط با بالاترین استاندارد های اخلاقی را در اختیار داشته باشد، باید اخذ و صدور ایزو 15189 را در اولویت های کاری خود قرار دهد.

گواهینامه iso 15189مطالب مرتبط : آشنایی با گواهینامه ایزو 31000 ; حسابرسی تامین کننده چیست ؟

آیا دریافت ISO 15189 اجباری است ؟

با اینکه دریافت این استاندارد اجباری نیست، اما می تواند مزایای بسیاری را برای آزمایشگاه شما به ارمغان بیاورد. زمانی که صحبت از بهداشت عمومی باشد، اهمیت استاندارد های بین المللی می تواند افزایش پیدا کند و برای کسب اطمینان مشتریان، ذینفعان و رعایت کردن استاندارد های محلی نیز در کنار این موارد، مدرک ایزو آزمایشگاه ها را جذابتر می کند. به عنوان بخشی از فعالیت های اعتبار بخشی، شما می توانید با استفاده از این استاندارد الزامات قانونی پیچیده ای که آزمایشگاه های پزشکی باید رعایت کنند را در به روز ترین حالت داشته باشید.

مزایای گواهینامه ایزو 15189

مزایای زیادی برای این استاندارد آزمایشگاه ها می توان در نظر گرفت که برخی از آنها را در ادامه بررسی خواهیم کرد :

کاهش ریسک و خطر

هنگامی که عملکرد های شما بر اساس بهترین روش ها انجام دهید، فعالیت های انجام گرفته دقیق تر خواهد شد. برنامه ریزی و شناسایی خطرات احتمالی، به کاهش چشمگیر این موارد کمک می کند، به خصوص در آزمایشگاه هایی که با اطلاعات حساس، تجهیزات پیچیده و مسائل مربوط به سلامت مردم سر و کار دارند.

صرفه جویی در هزینه ها

با اطمینان از معتبر بودن نتایج، آزمایشگاه شما در هزینه های مربوط به بازآزمایی، صرفه جویی خواهد کرد. همچنین با افزایش کارایی اقدامات دیگری نیز برای کاهش هزینه در سراسر استاندارد اعمال می شود.

بهبود روحیه تیم

این استاندارد به منظور کاهش اشتباهات انسانی و خطاهای احتمالی طراحی و تدوین شده است. با نشان دادن عملکرد بهتر توسط کارکنان، انگیزه فعالیت در آنها افزایش پیدا خواهد کرد و تشخیص و ارتقا صلاحیت کارکنان نیز با کیفیت بالاتری انجام خواهد گرفت.

مطابقت با مفاد قانون

گواهینامه ایزو 15189 با پیاده سازی قوانین و استاندارد های صنعتی در آزمایشگاه های پزشکی، اطمینان می دهد که خدمات بالینی شما ایمن، قابل اعتماد و دارای ارزش بالا می باشد. این امر به ذینفعان و تصمیم گیرندگان که تعهد را تشخیص داده و از آن قدردانی می کنند، اعتماد می دهد. همین امر باعث می شود تا شما چالش های حقوقی کمتری را متحمل شوید و در صورت بروز می توانید اطمینان حاصل کنید که چارچوب ISO 15189 از شما نگهداری می کند.

بهبود مداوم

استاندارد ایزو آزمایشگاه هابهترین روش ها با استفاده از این گواهینامه شروع می شود، اما هیچ زمانی به پایان نمی رسد. با ادغام چارچوب های ایزو 15189 در هسته فعالیت هایی که انجام می دهید، به مرور زمان برنامه های بیشتری را توسعه خواهید داد. این چارچوب به عنوان ابزاری برای اندازه گیری بهبود کیفیت و حمایت مداوم عمل می کند.

به رسمیت شناخته شوید !

داشتن یک استاندارد شناخته شده در سطح جهانی، مزایای اعتباری بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. برای ایزو 15189 به رسمیت شناخته شدن می تواند احساس اطمینان را در بیماران شما ایجاد کند و اعتماد بیشتر نیز می تواند محبوبیت بالاتری را برای کسب و کار شما فراهم آورد. با توجه به اینکه بیش از 80 کشور در سراسر جهان استاندارد ISO 15189 را قبول کرده اند، زمانی که از این سیستم استفاده کنید نتایج آزمایشات شما در بسیاری از کشور های دیگر نیز کاربرد خواهد و داشت که این مورد به خودی خود نشان دهنده اعتبار بالا سیستم عملی آزمایشگاه شما می باشد.

اعتبار بخشی ایزو آزمایشگاه ها چه مواردی را پوشش می دهد ؟

  • بیوشیمی بالینی – سم شناسی – غدد درون ریز
  • هماتولوژی – انتقال خون
  • میکروبیولوژی – ویروس شناسی – انگل شناسی – سرولوژی – قارچ شناسی
  • هیستوپاتولوژی – سیتولوژی – مرگ و میرها
  • ایمونولوژی
  • ژنتیک
  • آندرولوژی
  • سازگاری با بافت و ایمونوژنتیک

اخذ ایزو 15189 رایان سرت

رایان سرت ارائه کننده خدمات اخذ و صدور انواع استاندارد های بین المللی از جمله اچ اس ای HSE ، ای ام اس و دیگر سیستم های بین المللی می باشد. شما می توانید برای دریافت گواهینامه ایزو 15189 برای آزمایشگاه ها، همین حالا با کارشناسان پشتیبانی ما در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *