گواهینامه ایزو 56002

گواهینامه ایزو 56002

گواهینامه ایزو 56002 یا سیستم مدیریت نوآوری، موضوع جدیدی است که سازمان ها را قادر می سازد رشد و خلاقیت مجموعه خود را بهبود ببخشند. می توان گفت بعد از موضوع تولید، نوآوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که این موضوع هم در ISO 56002 مورد بررسی کامل قرار گرفته است. محتوا اصلی استاندارد ایزو 56002 مدیریت نواوری، شامل روش هایی است که دولت ها، برای اجرا ایده های جدید و نحوه فرهنگ سازی برای پایداری این نواوری ها ارائه کرده اند.

گواهینامه ایزو 56002در حقیقت این استاندارد راهنمایی هایی را برای استقرار، پیاده سازی، نگهداری و بهبود مستمر سیستم مدیریت نوآوری، جهت استفاده در سازمان ها ارائه می کند. چارچوب های این سیستم به صورت مشترک برای ایجاد و ارزیابی عملکرد نوآوری موجود در سازمان پایه ریزی شده است و اطمینان از تداوم تجارت و پشتیبانی از برنامه تغییر سازمان را فراهم می کند.

مزایای گواهینامه ایزو 56002

یک سیستم مدیریت نوآوری مطابق با ایزو 56002 ، مزایای میان مدت و بلند مدتی را برای سازمان دارد که در رابطه با رقابت های آینده سازمان آنها را ارائه می کند. البته برخی از موارد ذکر شده در این استاندارد ممکن است با سیستم مدیریتی ایزو 9001 سازگاری داشته باشد. با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که ISO 56002 دارای مزایای بسیاری است که برخی از آنها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

با استقرار یک سیستم مدیریت نوآوری، شرکت ها می توانند به به بازار نشان دهند که استراتژی رشد طولانی مدت را از طریق سیستم های نوآوری خود بر روی سازمان پیاده سازی کرده اند. همچنین به مشتریان نشان می دهند که می توانند به ظرفیت طولانی مدت یک تامین کننده اعتماد کنند. شرکت هایی که از این سیستم برخوردارند به سهامداران و سرمایه گذاران خود نشان می دهند که سیستم موجود برای سرمایه گذاری آنها در بلند مدت بسیار رقابتی تر از دیگر فعالان حوزه می باشد. برخی از مزایای دیگر ISO 56002 :

  • افزایش توانایی مدیریت “عدم اطمینان” مشتریان
  • افزایش رشد، درآمد، سودآوری و رقابت
  • کاهش هزینه ها و اتلاف ها در کنار افزایش بهره وری
  • بهبود پایداری و انعطاف پذیری
  • افزایش رضایت کارمندان، مشتریان و به صورت کلی ذینفعان
  • یافتن افراد توانمند در سازمان
  • افزایش توانایی در جذب شرکا و سرمایه گذاران
  • ایجاد اعتبار و قابلیت ارزیابی پیشرفته در سازمان
  • تسهیل در رعایت مقررات و مفاد قانونی

سیستم مدیریت نوآوری برای چه شرکت هایی مناسب است ؟

گواهینامه ISO 56002تمام سازمان های دولتی و خصوصی بدون در نظر گرفتن اندازه، نوع محصولات، خدمات و فرایند های  مجموعه، می توانند از این استاندارد بهره ببرند. همچنین سازمان هایی که تلاش برای انواع رویکرد های نوآوری را در راستای فعالیت های خود قرار داده اند نیز می توانند از این استاندارد استفاده کنند. به طور خاص سازمان هایی که از طریق فعالیت های نوآوری برای موفقیت های پایدار تلاش می کنند و می خواهند درک خود را از یک سیستم مدیریت نوآوری بهبود ببخشند، دریافت ایزو 56002 برای آنها مفید است.

کاربرد گواهینامه ISO 56002

ایزو 56002 را می توان به عنوان ابزاری برای تایید پروژه های نوآوری و به عنوان معیار اعتبار سنجی نوآوری، مورد استفاده قرار داد. با این وجود دریافت این استاندارد داوطلبانه می باشد و هیچ اجباری برای اخذ ایزو 56002 وجود ندارد. با توجه به اینکه حرفه ای سازی و استاندارد سازی سیستم مدیریت نوآوری در حال پیشرفت میباشد استاندارد های دیگری نیز بر روی این موضوع تمرکز دارند. برخی از این گواهی ها عبارتند از ایزو 56000 (مبانی و واژگان مدیریت نوآوری) ، ایزو 56005 (ابزار ها و روش های مدیریت مالکیت معنوی) ، ایزو 56006 (مدیریت هوش استراتژیک) ، ایزو 56007 (مدیریت ایده ها در نوآوری) .

شما می توانید برای اجرا گواهینامه ایزو 56002 در سیستم خود همین حالا با کارشناسان رایان سرت در تماس باشید و خدمات مورد نیاز خود را از این مجموعه دریافت کنید. گفتنی است که این استاندارد به راحتی قابلیت تلفیق با سیستم های مدیریتی دیگر اعم از استاندارد مدیریتی ایزو 14001 و ایزو 9001 را دارد.

دریافت گواهینامه ایزو 56002

اخذ گواهی ایزو 56002 می تواند مزایای فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد. رایان سرت ارائه دهنده خدمات دریافت استاندارد های بین المللی می باشد و برای دریافت استاندارد مدیریت نوآوری نیز می توانید از این مجموعه مشاوره و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

منبع مقاله مدیریت نوآوری، وب سایت رسمی ایزو می باشد و تدوین این مقاله به صورت رسمی از اطلاعات موجود در این وب سایت، صورت گرفته است.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *