هزینه دریافت ایزو برای شرکت ها

هزینه دریافت ایزو

هزینه دریافت ایزو برای شرکت ها یکی از ابهاماتی می باشد که بسیاری از کارفرمایان به همین خواطر از دریافت استاندارد مورد نیاز خود منصرف شده اند. هزینه دریافت ISO با توجه به فعالیت های مختلف که نمایندگان انجام می دهند و با توجه به زمینه فعالیت شرکت ها اندازه گیری می شود و معمولا مبلغ ثابتی ندارد.

معیار های تعین هزینه صدور گواهینامه ایزو

معمولا هزینه اخذ ISO در CB های مختلف با هم متفاوت است و این تغییر قیمت به خواطر متغیر هاییست که هر نماینده در نظر گرفته است. معیار هایی که برای تعیین هزینه اخد ISO در نظر گرفته می شود عبارتند از :

  1. اندازه سازمان شما
  2. برای چه تعداد مجموعه ای می خواهید استاندارد ایزو دریافت کنید (تعداد شعبه ها)
  3. می خواهید گواهینامه چند استاندارد را دریافت کنید
  4. خطر یا ریسک چقدر است

اگر فعالیت های شما جزو صنایع پرخطر می باشد، ممکن است که هزینه دریافت ایزو برای شرکت شما کمی بیشتر در نظر گرفته شود.

نرخ صدور گواهینامه ISO

نرخ صدور گواهینامه ایزوهمانطور که پیشتر نیز گفتیم نمایندگان مختلف قیمت های متفاوتی را برای خدمات خود ارائه می کنند و این کارمزدی که توسط CB ها دریافت می شود به 2 عامل کلی بستگی دارد :

  • هزینه های حسابرسی
  • سایر هزینه های مورد نیاز برای دریافت ISO

هزینه حسابرسی

همانطور که میدانید حسابرسی های داخلی و خارجی در مراحل مختلف صورت می گیرند و با توجه به مدت زمان حسابرسی ها یا ممیزی هاt هزینه هایی دریافت می شود. هزینه ممیزی معمولا به صورت روزانه محاسبه می شود. برای مثال اگر 10 روز برای حسابرسی زمان صرف شود هزینه 10 روز را پرداخت خواهید کرد.

هزینه های دیگر اخذ ایزو

هزینه دریافت isoطیف وسعی از هزینه های مختلف وجود دارد که CB ها اعمال می کنند. معمولا این نوع از هزینه ها نام های اختصاصی دارند که برخی از آنها عبارتند از : هزینه مدیریت، هزینه درخواست یا هزینه سالانه ایزو می باشند. رایان سرت تمام تلاش خود را کرده تا هزینه مشتریان را به پایین ترین میزان برساند، به همین دلیل توانسته ایم در سال های مختلفی که فعالیت داشته ایم رضایت مشتری را به دست آوریم.

نرخ چرخه حسابرسی صدور ایزو

بهتر است از شرکت هایی که قصد دریافت خدمات دارید، فاکتوری هایی دریافت کنید که برای شما قابل درک باشد. علاوه بر این برای یک چرخه حسابرسی سه ساله ایزو هزینه دریافت ایزو برای شرکت ها را تعیین کنید و از CB بخواهید که این مبلغ را برای شما حساب کند. این کار باعث می شود تا از اولین مرحله تا آخرین مرحله هزینه ها را به دست آورید و بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

قیمت صدور ایزو شرکت های مختلف را مقایسه کنید

پس از بررسی هزینه دریافت ISO برای شرکت ها از CB های مختلف، باید آنها را با هم مقایسه کنید و خدمات ارائه در هر مجموعه را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک شرکت کوچک ساختمانی که حدود 8 نفر در دفتر کار آن فعال هستند و در آن واحد می توانند 2 الی 3 پروژه را در دست بگیرند از سه مجموعه صادر کننده ایزو درخواست بررسی هزینه کرده اند.

این شرکت در استرالیا واقع می باشد و اولویت آن دریافت ایزو در کوتاهترین زمان است و سه نرخ 24000 دلار و 25000 دلار و 35000 دلار استرالیا را از شرکت های مختلف دریافت کرده. این مثال نشان می دهد که حتما باید نرخ های مختلف را مورد بررسی قرار دهید سپس تصمیم گیری کنید.

تخفیف در نرخ دریافت ISO برای شرکت ها

CB ها می توانند مجموعه ای از تخفیف های  را ارائه کنند که برای پایین آوردن هزینه صدور ایزو بسیار تاثیر گذار است. برخی از این تخفیف ها عبارتند از :

  1. تخفیف چند بخشی : اگر سازمان شما از بخش های مختلف یا شعبه های مختلفی تشکیل شده دیگر نیازی نیست تا همه آنها را مورد بررسی قرار دهید. شما می توانید استاندارد های خود را بر روی یکی از شعبه ها راه اندازی کرده و فعالیت های استفاده شده را با هزینه پایین تری بر روی بخش های دیگر نیز اجرا کنید.
  2. تخفیف سیستم مدیریت یکپارچه : اگر به دنبال صدور گواهینامه برای کیفیت، ایمنی مواد غذایی و محیط زیست، همه در یک سیستم یکپارچه هستید، مدت زمان دریافت استاندارد کوتاهتر می شود و هزینه دریافت ایزو نیز در این حالت کاهش پیدا می کند و شامل تخفیف می شود.
  3. تخفیف بر روی تعداد کارمندان : اگر مجموعه شما دارای 40 کارمند در بخش انبار می باشد نیاز نیست تا همه آنها مورد حسابرسی قرار بگیرند. البته در این حالت باید کارمندان فعالیت های مشابهی را انجام دهند و شما نیز میتوانید تخفیف خوبی را از این طریق به دست آورید.
  4. تخفیف ممیزی از راه دور : برخی از دستورالعمل ها وجود دارد که شرکت های می توانند به صورت راه دور ممیزی و حسابرسی را انجام دهند. ارزیابی ریسک یکی از این موارد به شمار می رود که می تواند از راه دور آن را کنترل کرد و باعث کاهش هزینه ها می شود.

محاسبه هزینه اخذ ایزو رایان سرت

شما می توانید هزینه دریافت ایزو برای شرکت های مختلف را از کارشناسان ما پس از معرفی سازمان خود به آنها، دریافت کنید. رایان سرت آماده همکاری با مجموعه های بزرگ و کوچک که نیاز به استاندارد های بین المللی دارند می باشد.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *