گواهینامه های ایزو مناسب شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی

استاندارد های مناسب صنایع پتروشیمی و پالایشی

شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی از مجموعه های بزرگ هر کشور به شمار می رود که باید بر اساس استاندارد های بین المللی فعالیت داشته باشند. گواهینامه های ایزو مناسب شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی استاندارد هایی هستند که کمک می کند این شرکت ها بتوانند فعالیت های خود را با سرعت و دقت بالاتری انجام دهند.
شرکت های پتروشیمی، پالایشگاهی، نفت و گاز که با یکدیگر در ارتباط هستند می توانند با استفاده از استاندارد های بین المللی مانند استاندارد های ایزو، فعالیت های بهینه سازی شده انجام دهند و از این طریق بازدهی نیرو های خود را افزایش داده و با هزینه کمتری فعالیت های همیشگی صورت بگیرد. برخی از استاندارد های ایزو به صورت تخصصی برای این حوزه تدوین شده اند و برخی دیگر از استاندارد های بین المللی عمومی هستند و علاوه بر این شرکت ها، شرکت های فعال در حوزه های دیگر نیز می توانند از این استاندارد ها برای بهینه سازی فعالیت های خود استفاده کنند.

استاندارد های بین المللی پتروشیمی و پالایشگاه ها

استاندارد ایزو 29001

سازمان هایی که در زنجیره تامین نفت و گاز فعالیت دارند، می توانند از گواهینامه ایزو 29001 استفاده کنند. این استاندارد نوعی سیستم مدیریت کیفیت برای سازمان های عرضه کننده خدمات مرتبط با نفت، گاز پتروشیمی را ارائه می دهد. می توان گفت ISO 29001 نوعی استاندارد تخصصی برای شرکت های فعال در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه می باشد که مزایای بسیاری را برای این شرکت ها تامین می کند.

استاندارد های بین المللی پتروشیمی و پالایشگاه ها
همچنین باید در نظر داشته باشید که این استاندارد به عنوان مکملی برای ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت ایزو) در نظر گرفته می شود و الزامات تکمیلی برای مدیریت خطرات و فرصت های موجود در زمینه تامین انرژی را مورد بررسی قرار می دهد. این سیستم برای تمامی شرکت هایی که زمینه فعالیت آنها نفت، گاز طبیعی، پتروشیمی و …. است مناسب می باشد و برای بهبود سیستم مدیریت کیفیت می توان از این استاندارد برا شرکت های فوق ذکر استفاده کرد.
صدور ایزو 29001 به مشتریان بالقوه شما نشان می دهد که توانایی های سازمان شما در برآورده کردن نیاز های آنها، در حد استاندارد های بین المللی می باشد. این امر سبب افزایش اعتبار شما نزد مشتریان می شود و مزیت رقابتی برای شرکت شما در میان دیگر شرکت ها ایجاد می کند.

گواهینامه ایزو 14001 یا استاندارد مدیریت محیط زیست

این استاندارد الزامات مورد نیاز سیستم مدیریت محیط زیست را برای انواع سازمان ها فراهم می کند. ISO 14001 برای سازمان هایی که در زمینه پتروشیمی یا پالایشگاه فعالیت دارند نیز بسیار مناسب می باشد، زیرا این شرکت ها معمولا از روش های درستی برای بازیافت پسماند های خود استفاده نمی کنند. استاندارد ایزو 14001 یکی از استاندارد های خانواده سری 14000 است که فعالیت اصلی آن در زمینه محیط زیست می باشد. این استاندارد به صورت داوطلبانه توسط بسیاری از سازمان ها قابل استفاده است و هیچ اجباری برای استفاده از این سیستم وجود ندارد. ادغام این استاندارد با استاندارد های مدیریتی دیگر مانند ایزو 9001 می تواند به تحقق اهداف سازمانی، کمک بزرگی بکند.
با توجه به موارد گفته شده، شما می توانید به راحتی از این استاندارد برای شرکت های فعال در زمینه پالایشگاه ها و پتروشیمی ها در کنار استاندارد ایزو 29001 استفاده کنید. چارچوب این استاندارد را می توان یک رویکرد PDCA برای بهبود مستمر سیستم در نظر گرفت.

گواهینامه ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت

سیستم مدیریت کیفیت ایزو که بسیاری آن را با نام گواهینامه ایزو 9001 می شناسند یکی از معتبر ترین استاندارد های بین المللی به شمار می رود که اولین گزینه بیشتر شرکت ها برای صدور، می باشد. این استاندارد نیز یک نوع سیستم عمومی به شمار می رود که می توان از آن برای شرکت های پتروشیمی پالایشی نیز استفاده کرد. سازمان ها از این استاندارد برای نشان دادن توانایی ارائه مداوم محصولات و خدمات مورد نیاز مشتری استفاده می کنند. این استاندارد محبوبترین گواهی از سری 9000 ایزو می باشد که سازمان ها می توانند برای گواهی دادن از آن استفاده کنند.
همچنین این سیستم برای هر نوع سازمانی با صرف نظر از اندازه و صنعت، قابل اعمال شدن است. مجموعه هایی که از این سیستم استفاده می کنند به راحتی می توانند :

  • فرایند ها را مدیریت کنند
  • کارایی فرایند های شرکت را بهبود ببخشند
  • به طور مداوم در حال بهبود خدمات و محصولات خود باشند

ایزو 9001 به سازمان ها این امکان را می دهد تا به طور مداوم محصولات و خدمات با کیفیت بالا را ارائه کنند. این کار به نوبه خود باعث می شود تا مزایای فراوانی برای شرکت ها ایجاد شود و باعث می شود تا رضایت مشتری حفظ گردد.

گواهینامه اچ اس ای برا شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی

گواهینامه های مناسب برای شرکت های پتروشیمی و پالایشیاچ اس ای یا سیستم مدیریت بهداشت یکی دیگر از استاندارد هایی است که می توان برای تمامی شرکت ها از آن استفاده کرد. این استاندارد کمک می کند تا شرکت ها به رفع مشکلات ایمنی و بهداشتی کمک کنند. استاندارد ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE با استفاده از یک رویکرد مدیریتی تدوین شده است. روش هایی که در این سیستم وجود دارد بیشتر برای محافظت از مردم، کارگران و محیط زیست تدوین شده و می تواند برای استاندارد سازی فعالیت ها بسیار مفید باشد.
صدور گواهینامه اچ اس ای می تواند برای مجموعه ها مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد که از جمله این موارد کاهش هزینه های درمانی، جبران خسارت، هزینه ها اداری و … است.

تمامی استاندارد های ایزو مناسب پالایشگاه و پتروشیمی

برخی از استاندارد های دیگری که می توانید برای شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی استفاده کرد عبارتند از :

رایان سرت آماده ارائه خدمات دریافت و صدور گواهینامه های بین المللی ایزو می باشد. شما می توانید انواع استاندارد های بین المللی را با کمک رایان سرت در کوتاهترین زمان دریافت کنید.

مقالات مفید

سبحان شاهیمشاهده نوشته ها

کارشناس سئو مجموعه رایان سرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *